0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
آغاز به‌ کار کارگاه‌ سفال‌گری در آنسو
بیایید با هم سفال‌گری کنیم:

آغاز به‌ کار کارگاه‌ سفال‌گری در آنسو

کارگاه سفال‌گری آنسو از ابتدای هفته‌ی جاری فعالیت خود را آغاز کرده است. در این کارگاه فضایی به‌وجود آورده‌ایم تا در کنار هم سفال‌گری کنیم، انواع تکنیک‌ها را بیاموزیم و فرصت‌های جدیدی را برای کسب تجربه‌هایی نو داشته باشیم. در طبقه‌ی بالای کارگاه هم با انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه آماده‌ی پذیرایی از شما خواهیم بود.

از بین تمام هنرها، سفال‎گری داستان دیگری است. روان‌شناسان معتقدند که بازی و ساختن اشیایی با گل رس به هماهنگی جسم و روح کمک می‌کند. سفال‌گری می‌تواند برای از بین بردن علائم بیماری‌های روحی کاربرد داشته باشد و به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند تا با دیدگاهی خلاقانه‌تر به جهان پیرامون خود نگاه کنند. این ویژگی‌های منحصر به‌فرد و پیشینه‌ی طولانی ساخت سفالینه‌ها در سرزمین‌مان ایران، باعث شد که به فکر راه‌انداختن کارگاه‌های سفال‌گری در کافه آنسو بیافتیم.

 

چرا سفال‌گری؟

بازی با گل و ساخت سفالینه‌ها علاوه بر آن‌که یک رشته‌ی هنری است می‌تواند اثرات مثبت بی‌شماری بر جسم و جان انسان داشته باشد. در برخی از نقاط جهان حرکات دست در هنگام ساخت سفالینه‌ها برای درمان ورم مفاصل مچ و انگشتان توصیه می‌شود. در کشورهای توسعه‌یافته سفال‌گری به کودکانی که هنوز مدرسه نرفته‌اند آموزش داده می‌شود تا دستان‌شان برای گرفتن مداد‌ و نوشتن تکالیف قدرت بگیرد. از سویی دیگر آرامش و احساس خوشایندی که در کارگاه‌های سفال‌گری در جریان است کمک می‌کند تا بدون دغدغه به کاری هنری بپردازید و از تمام نگرانی‌ها و استرس‌های زندگی روزمره فاصله بگیرید.

 

کارگاه سفالگری

 

در آنسو چگونه سفال‌گری می‌کنیم؟

در کافه سفال آنسو سه پکیج گوناگون برای استفاده از کارگاه در نظر گرفته شده است. در ادامه به شرحی کوتاه درباره‌ی هرکدام از پکیج‌ها پرداخته‌ایم.

 

پکیج یک، ساخت سفال بدون کوره:

در این پکیج از کارگاه چه ابزار و وسایلی می‌گیرید؟
هر مقدار که بخواهید گل رس در اختیارتان قرار داده خواهد شد که هر آنچه دوست دارید بسازید و لذت ببرید. ضمنا در تمام طول فعالیت یک استاد سفال‌گری خبره هم در کنارتان خواهد بود و درباره‎‌‌ی ابزارها، شیوه‌ی کار و چگونه ساختن سفالینه‌ها به‌صورت کامل آموزش‌هایی را خواهید دید.

 

پکیج دو، ساخت و کوره:

در این پکیج از کارگاه چه ابزار و وسایلی می‌گیرید؟
گل رس که هنوز پای ثابت ماجراست و ابزارها هم که فراوان در اختیارتان قرار خواهند گرفت. مثل حالت قبلی، استاد کافه سفال آنسو کنارتان خواهد بود و برای ساخت سفالینه‌ها کمک خواهد کرد.

اما داستان «کوره» چیست؟ بعد از اینکه گل بازی‌ها تمام و اثر هنری آماده شد، می‎توانید چیزی که ساختید رو به کوره بسپارید تا سفالینه‌ی شما کاملا پخته شود.

پختن ظرف در کوره چه اهمیتی دارد؟ وقتی چیزی که از سفال ساختید از کوره دربیاد حسابی محکم شده، دیگر ترک برنمی‌دارد و می‌توانید در ظرف‌تان آب یا هر نوشیدنی دیگری را بریزید و از اثر هنری خود لذت ببرید.

آموزش سفالگری

پکیج سه، لعاب و کوره:

در این پکیج از کارگاه چه ابزار و وسایلی می‌گیرید؟
یک وقت‌هایی دلتان گل‌بازی نمی‌خواهد. دوست دارید یک ظرف آماده داشته باشید و خودتان هر نقاشی که دوست دارید را روی آن بکشید؟ بسیار خوب در این پکیج به شما و چیزهایی که دوست دارید فکر کرده‌ایم. سفالینه‌های آماده‌ و بدون رنگی که خیلی خوشگل هستند را در کافه سفال آنسو گذاشته‌ایم.  می‌توانید هر ظرفی که دوست داشتید را انتخاب کنید، با رنگ و ابزارهایی که در اختیارتان می‌گذاریم آنها را به هر شکلی که دوست دارید رنگ کنید و بعد هم سفالینه‌ی خود را به کوره بفرستید.
بعد از آن‌که سفالینه از کوره خارج شود، هم تمام نقاشی‌هایتان پایدار شده‌اند و هم ظرف‌تان آنقدر محکم شده که می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید.

 

برای هر پکیج چقدر وقت دارید؟

در هر بار شارژ می‌توانید هر پکیجی که دوست دارید را انتخاب کنید و بین 30 تا 90 دقیقه به ساخت و یا رنگ‌آمیزی سفالینه‌ها بپردازید.  زمان به‌ گونه‌ای در نظر گرفته شده است تا با خیال راحت گل‌بازی و سفال‌گری کنید و هیچ عجله‌ای نداشته باشید.

 

چگونه رایگان سفال‌گری کنید؟

به‎جز این پکیج‌ها اگر دوست داشته باشید می‌توانید خودتان، بدون کمک استاد سفال‌گری، گل‌بازی کنید. در این صورت زمانی برابر با پکیج‌ها خواهید داشت و لازم نیست هیچ هزینه‌ای را پرداخت کنید.

 

بعدش چی میشه؟

بعد از اینکه سفال‌گری‌‌تان تمام شد، ظرف‌ها از کوره خارج شدند و یا نقاشی‌هایی که کشیدید خشک شد می‌توانید ظرف یا سفالینه‌ای که ساخته‌اید را با خود به خانه ببرید. اگر هم دوست داشتید می‌توانید آن سفالینه را در فروشگاه سفالینه‌های کافه سفال آنسو بگذارید تا از طرف شما به نفع امور خیریه فروخته و عوایدش به دست نیازمندان برسد.

 

فروش سفال

 

اگه غذا و نوشیدنی خواستید چه کار کنید؟

خیلی راحت است، دست‌هایتان را بشویید و بیایید طبقه‌ی بالا یعنی جایی که کافه سفال آنسو قرار گرفته است. در آنجا با انواع غذاهای سرد و گرم، مامان‌پزهای خوشمزه، غذاهای مدرن و نوستالژیک از شما پذیرایی خواهد شد. در کنار این غذاها، قهوه‌ها، دم‌نوش، چای، انواع نوشیدنی‌های سرد، شیک‌ها و کلی خوراکی خوشمزه‌ی دیگر  مثل بستنی، سالادها و کیک‌های خونگی هم داریم که بعد از سفال‌گری حسابی دلچسب خواهند بود.

 

در کافه سفال آنسو سعی کرده‌ایم فضایی بسازیم برای در کنار هم بودن، سفال‌گری و ثبت خاطراتی ناب از تجربیات گوناگون، خانه‌ی جدید کافه سفال آنسو متعلق به خود شماست، منتظر دیدارتان در کارگاه‌ها، فروشگاه و کافه خواهیم بود.

1396/10/17, 17:11

نظرات شما
  
منیره اسلامی:
شما خیلیییییییییییییی باحالید.دمتووون گرم و تنتون سلامت 1396/11/10, 16:14:59
پاسخ کافه آنسو: سلاممممم
ممنون از شما عزیزم. همیشه سالم و شاد باشید.
1396/11/11, 09:30:03
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,869 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا