0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
در حوالی آنسو چه می‌گذرد؟
تهران‌شناسی با آنسو (قسمت اول):

در حوالی آنسو چه می‌گذرد؟

خانه‌ی جدید کافه سفال آنسو جایی است که در اطرافش می‌توان جاذبه‌های گردشگری و جالبی را پیدا کرد. مثلا پارکی که استاد شهریار در آن عاشق شد، بازارچه‌ای که در آن همه چیز پیدا می‌شود و فروشگاه‌های صنایع دستی گوناگونی که به خیابان‌های اطراف کافه جلوه‌ای دیگر داده‌اند. دوست دارید بدانید در اطراف کافه آنسو چه می‌گذرد؟ در این مطلب با ما همراه باشید.

تهران‌گردی از آن تفریح‌هایی است که پایتخت‌نشینان و گردشگرانی که از دیگر شهرها می‌آید کمتر به سراغ آن می‌روند. پیشنهاد می‌کنیم این‌بار که دلتان خواست برای نوشیدن یک قهوه‌ی خوش‌رنگ یا نوش جان کردن یک غذای خوش‌طعم به کافه سفال آنسو بیایید سری هم به جاذبه‌های گردشگری اطراف کافه بزنید و با شهر و قصه‌هایش بیشتر آشنا شوید.

 

یادمانی برای شهریار

یکی از محله‌های نزدیک به کافه، «بهجت آباد» است. این محله به شکل یک سه‌گوش مابین بلوار «کریمخان»، خیابان «ولیعصر» و تلاقی آنها با «میدان ولیعصر» قرار دارد. آبادی و بنیاد بهجت آباد در سال قحطی 1288 قمری به دست «میرزا یوسف مستوفی الممالک آشتیانی» صدراعظم دوره قاجار صورت گرفته است و او نام دخترش یعنی بهجت را بر این محله گذاشت. در این منطقه پارک زیبایی به‌نام «پارک بهجت آباد» وجود دارد که از نظر فرهنگی جایگاهی ارزشمند در میان پارک‌های تهران دارد.

 

شهریار
تصویری از استاد شهریار

 

سال‌ها پیش «استاد شهریار» پیش از آنکه به شعر و شاعری روی بیاورد در این پارک با معشوقه‌اش قرار می‌گذارد اما او هرگز نمی‎آید. همان شب شهریار راه زندگی‌اش تغییر می‌کند و عشق آنقدر وجودش را دربرمی‌گیرد که درس پزشکی را رها و شعر و گفتن از عاشقانه‌ها تمام زندگی او می‌شود. هر سال به یاد این واقعه در بیست و هفتم شهریور یعنی در سالگرد درگذشت استاد شهریار کسانی که به او ارادت دارند در این پارک جمع می‌شوند تا یاد و نامش را زنده نگه دارند.
از پارک بهجت آباد تا کافه سفال آنسو با ماشین کمتر از ده دقیقه راه است و اگر پیاده هم بیایید بین بیست تا سی دقیقه در راه خواهید بود.

 

بازاری برای همه فصول

در محله‌ی بهجت آباد بازارچه‌ای قرار دارد به‌نام «بازارچه‌ی بهجت آباد» که از گذشته به داشتن همه چیز در همه وقت شهرت داشته است. مثلا اگر دوست دارید غذایی مثل «سوشی» درست کنید و به جلبک احتیاج دارید، می‌توانید سری به این بازارچه بزنید. اگر هم خانم بارداری را می‌شناسید که ویار میوه‌های خارج از فصل دارد، می‌توانید امیدوار باشید که در بازارچه‌ی بهجت‌آباد میوه‌ای که می‌خواهید را پیدا کنید.
در این بازارچه انواع ماهی‌ها، سبزیجات، میوه‌های ایرانی و خارجی و مواد اولیه‌‌ی بسیار جالبی که برای طبخ غذاهای جنوب شرق آسیا کاربرد دارند پیدا می‌شود. اگر قصد خرید هم نداشته باشید دیدن این بازارچه خالی از لطف نخواهد بود و مطمئن باشید از دیدن میوه‌های عرضه شده در این بازار مانند شلیل مغان، موز اکوادور، گلابی نطنز و آناناس آفریقایی لذت خواهید برد.
از بازارچه‌ی بهجت آباد تا کافه سفال آنسو با ماشین بین پنج تا هفت دقیقه راه است و اگر اهل پیاده‌روی باشید کمتر از بیست دقیقه زمان می‌برد تا به بازارچه برسید.

 

همسایگی با ارامنه

در ابتدای خیابان نجات‌الهی یا ویلای سابق کلیسای بزرگ و زیبایی به‌نام «کلیسای سرکیس مقدس» یا «کلیسای سارکیس مقدس» قرار دارد که در سال 1349 با هزینه‌ی فردی خیر به‌نام «مارکار سرکیسیان» و معماری به‌نام «اوژن آفتاندلیانس» ساخته شد. این کلیسا به سبک معماری ارمنی ساخته شده و مقر خلیفه‌گری ارامنه‌ی تهران است و روزهایی صدای ناقوس کلیسا در خیابان‌های اطراف می‌پیچد. داخل کلیسا بنای یادبودی قرار دارد که از واقعه‌ی کشتار ارامنه یاد می‌کند. وجود کلیسا باعث شده است تا کافه افتخار همسایگی با همسایه‌های مهربان و دوست‌داشتنی را از بین ارامنه داشته باشد.

 

کلیسای ارامنه
تصویری از کلیسای سرکیس مقدس

 

دقیقا از روبروی کلیسا تاکسی‌هایی هستند که می‌توانند شما را در کمتر از 5 دقیقه به کافه سفال آنسو برسانند و اگر هم دوست داشته باشید پیاده بیایید از اینجا، حدود پانزده دقیقه‌ی بعد روبروی درب کافه خواهید بود.

 

صنایع دستی و میراث فرهنگی

اگر مهمانی از کشورهای خارجی داشتید و یا خودتان دوست دارید مجموعه‌ای از آثار دست‌ساز ایرانی را ببینید، خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا) یکی از بهترین مقاصد است. گبه‌ها و فرش‌های رنگارنگ، مینا‌کاری‌های زیبا، مس‌هایی با خط و نگارهای رویایی، شیشه‌گری‌های اسرارآمیز و بسیاری دیگر از دست‌سازهایی که در این خیابان در کنار هم جا گرفته‌اند تا هوش از سرتان ببرند.

 

صنایع دستی ایران
صنایع دستی ایرانی در خیابان ویلا

 

حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید دیدن ویترین‌ها خالی از لطف نیست و این کار کمک می‌کند تا بیشتر با تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین آشنا شوید.
از فروشگاه‌های صنایع دستی تا کافه آنسو حدود ده دقیقه پیاده راه خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم برای بهتر دیدن این خیابان زیبا، ماشین سواری را فراموش کنید.

 

دوستی میان ملت‌ها

وقتی خیابان استاد نجات‌الهی (ویلا) را به سمت پایین بیایید می‌توانید آژانس‌های گردشگری و شرکت‎های توریستی بی‌شماری را ببینید که گاهی پیشنهادهای ویژه‌ای برای سفر دارند و آنها را پشت ویترین‌هایشان نصب می‌کنند. بعد از گذر از کنار آژانس‌ها بالاخره به خیابان «ورشو» می‌رسید که خانه‌ی «کافه سفال» آنسو آنجا قرار دارد.

 

خیابان ویلا
تصویری قدیمی از خیابان ویلا

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نام این خیابان برای همبستگی و دوستی میان مردن ایران و لهستان، ورشو نامگذاری شده است. اگرچه بین ایران و لهستان فاصله‌ی جغرافیایی بسیار وجود دارد اما این خیابان به ما یادآوری می‌کند که فارغ از فاصله‌ها می‌توان با ملت‌های دیگر دوست و همیار بود.

 

جایی برای آسایش

در کافه سفال آنسو میزبانتان خواهیم بود تا بعد از یک تهران‌گردی کوتاه با نوشیدنی‌ها، غذاها، میان‎وعده‌ها و... خستگی را از تنتان به‌در کنیم.

 

کافه آنسو
کافه سفال آنسو

ما در قسمت‌های بعدی این مطلب باز هم از دیدنی‎ها، خوراکی‌ها و جاذبه‌های اطراف کافه خواهیم گفت. اگر شما هم در حوالی کافه سفال آنسو جاذبه‌ی گردشگری خاص و جالب توجهی را می‌شناسید و دوست دارید آن‌را به دیگران معرفی کنید، بسیار خوشحال می‌شویم به ما درباره‌ی آن بگویید. بی‌شک نشر دانش‌هایی که داریم کمک می‌کنند تا زندگی بهتری در کنار هم داشته باشیم.

در کافه سفال آنسو به آدرس خیابان ویلا (نجات‌الهی)، خیابان ورشو، پلاک یازده، زنگ یک منتظر دیدن روی ماهتان خواهیم بود. تلفن‌های کافه را هم که می‌دانید، 02188803714 و 09123839648 هستند، اگر خواستید رزرو کنید و یا سوالی داشتید به ما خبر بدهید.

1396/11/01, 12:23

نظرات شما
  
مریم اسفندیاری:
عالیه این مطلب ممنون
و کافه بی نظیرتون که بسیار بسیار دوست داشتنیه
موفق باشین 1396/11/07, 12:29:28
پاسخ کافه آنسو: سلام
خیلی ممنون از توجه و لطف شما و انرژی خیلی قشنگی که به ما دادید.
1396/11/07, 15:13:50
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا