0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
در حوالی آنسو چه می‎گذرد؟ (2)
آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تهران:

در حوالی آنسو چه می‎گذرد؟ (2)

دوست دارید چند نوع شیرینی خاص و خوشمزه را امتحان کنید؟ یا فرصتی برای تماشای تأتری زیبا به‌دست بیاورید؟ شاید هم بد نباشد بدانید به جز آنسو چه رستوران‌ها و کافه‌هایی در همان حوالی وجود دارند. در ادامه‌ی مطلب پیشین برایتان خواهیم گفت که چه قصه‌های دیگری در حوالی آنسو در جریانند.

شاید برخی فکر کنند داستان تهران به زمان قاجار و انتخابش به عنوان پایتخت بازمی‌گردد اما این شهر پرهیاهو در پس کوچه‌های قدیمی‌اش قصه‌هایی دارد که قدمت برخی از آنها به هفت هزار سال می‌رسد. برای کافه سفال آنسو باعث خوشبختی است که خانه‌ی جدیدش در میان بسیاری از همین قصه‌های تهران جای گرفته است و می‌تواند آنها را با دوستانش به اشتراک بگذارد. در ادامه‌ی مطلب قبلی، می‌خواهیم تهران‌شناسی را از دریچه‌ی آنسو ادامه بدهیم و برایتان بگوییم در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف کافه‌ی سفالین خیابان ورشو چه می‌گذرد؟

 

شیرین‌ها کجا هستند؟

برای رسیدن به آنسو باید از خیابان نجات‌الهی (ویلا) بگذریم. خیابانی که در همان ابتدایش کافه قنادی «لرد» که از قدیمی‌ترین شیرینی‌فروشی‌های تهران است و سال 1343 توسط خانواده‌ای ارمنی تاسیس شده، قرار دارد. خیلی از مشتریان قنادی لرد به‌خاطر حس نوستالژی و خاطراتی که از گذشته با این کافه قنادی دارند به اینجا سر می‌زنند.

قنادی لرد
کافه قنادی لرد

 

اگرچه دکوراسیون کافه‌ای که بالای قنادی قرار گرفته سال‌هاست تغییر نکرده است اما هنوز اینجا محلی دوست‌داشتنی برای چشیدن طعم قهوه‌ها، شیرینی‌ها و دسرهایی اروپایی است که صاحب قنادی لرد معتقد است ارمنی‌ها مردم ایران را با آنها آشنا کرده‌اند.

کافه قنادی لرد
چند مدل از شیرینی‌های لرد

 

خانواده‌ای که قنادی لرد را اداره می‌کنند سال‌ها پیش اولین قنادی ارمنی را نیز در خیابان لاله‌زار برپا کردند و در کارشان حسابی حرفه‌ای هستند. در همان خیابان ویلا، به جز کافه قنادی لرد و کمی پایین‌تر از کافه آنسو، شیرینی فروشی محبوب دیگری به‌نام «دانمارکی» قرار دارد.

شیرینی دانمارکی
شیرینی فروشی دانمارکی

 

اگرچه شکل خاص کیک‌ها و تنوع شیرینی‌ها چشم‌نواز هستند اما شهرت این شیرینی‌فروشی به‌خاطر شیرینی‌های دانمارکی خوشمزه و خاصی است که چند بار در روز داغ و تازه سرو می‌شوند.

شیرینی دانمارکی داغ
چند نمونه از شیرینی‎های دانمارکی

 

اگر حوالی ساعت چهار خودتان را به این شیرینی‌فروشی برسانید و کمی هم در صف طولانی شیرینی دانمارکی‌های تازه طاقت بیاورید می‌توانید طعم خوشایند و مطبوع این شیرینی را تجربه کنید.

 

فرصتی برای تماشا

یکی دیگر از جاذبه‌های حوالی آنسو، تماشاخانه‌هایی هستند که با برنامه‌های متنوعی به نمایش تأتر در ژانرهای گوناگون می‌پردازند. گاهی در این تماشاخانه‌ها می‌توانید جوانان مستعد و پرتلاشی را ببینید که با جان و دل در تلاشند تا تأترهایی به‌یاد ماندنی بر روی سن‌های کوچک و بزرگ این تماشاخانه‌ها اجرا کنند. یکی از تماشاخانه‌های معروف ویلا به‌نام «پالیز» کمی بالاتر از کافه سفال آنسو قرار گرفته است و یکی دیگر با نام «پندار» کمی پایین‌تر از کافه و جنب رستوران ویلا قرار گرفته است.

پارسا پیروزفر
پارسال پیروزفر در تماشاخانه‌ی پالیز و در اجرای نمایش «ماتریوشکا»

 

روی دیوار تماشاخانه‌ها پر است از پوسترهایی که از تاترهای قدیمی و جدید می‌گویند و هر کدام داستان‌هایی عجیب و دوست‌داشتنی را در دل نهان کرده‌اند.

 

از دوستان دیگرمان چه خبر؟

به جز کافه سفال آنسو، در خیابان ویلا رستوران‌ها و کافه‌های دیگری نیز هستند که بعضی‌ها قدیمی و برخی مثل ما تازگی‌ها به اینجا آمده‌اند. نزدیک‌ترین دوست کافه سفال آنسو، «رستوران سورن» است. رستورانی که غذاهایی مثل ساندویچ و پیتزا دارد و توسط ارامنه‌ی مهربان و خوش‌قلبی اداره می‌شود. سورن در ابتدای خیابان ورشو قرار گرفته و با کافه تنها چند قدم فاصله دارد. روزهایی که ما برای چیدمان و تغییر دکوراسیون سخت مشغول کار بودیم با فلافل‌های خوشمزه و پرسنل دوست‌داشتنی اینجا آشنا شدیم و دوستی‌مان با سورن هنوز ادامه دارد.

در خیابان کناری کافه یعنی خیابان آبان نیز رستورانی قدیمی و دنج به‌نام «لئون» قرار دارد. لئون در سال 1960 افتتاح شده است و  از تابستان سال 1394 که به عنوان یکی از یاران مبازه با گرسنگی در جهان فعالیت می‌کند. این رستوران به‌خاطر برخورد خوب پرسنل و غذاهای متنوع مورد توجه است و کمتر از پنج دقیقه با آنسو فاصله دارد.

رستوران لئون
رستوران لئون 1960

 

پیدا کردن لئون به‌خاطر ورودی و سردر سبزی که از بیرون دارد اصلا کار سختی نیست و اگر جای پارک پیدا نکردید یادتان باشد که در خیابانی که کافه در آن قرار دارد یعنی ورشو، جای پارک فراوان است. به جز این دو رستوران، کافه دوست دیگری هم دارد که در کوچه‌ی خسرو و کمی بالاتر از کافه سفال آنسو زندگی می‌کند. نام این خانه «کافه تهرون» است و خود عوامل آن با تلاش و ذوق بسیار خانه‌ای قدیمی را به کافه‌ای دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند و در آن به ارائه‌ی غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی می‌پردازند.

کافه تهرون
کافه تهرون

 

حکایت همچنان باقی است

بخش دوم قصه‌های کافه سفال آنسو اینجا تمام می‌شود اما حکایت همچنان باقی است و در بخش‌های دیگر برایتان از دیدنی‌های بیشتری خواهیم گفت. مثل گذشته اگر شما هم جایی را در حوالی آنسو می‌شناسید و دوست دارید درباره‌ی آن به دیگران بگویید، به ما خبر دهید. اگر با خواندن این مطلب سری به این جاذبه‌ها زدید و دوست داشتید این تجربه را با دیگران به اشتراک بگذارید، خوشحال خواهیم شد رسانه‌ی شما باشیم.

 

 کافه آنسو
دیوار گل‌گلی کافه آنسو

 

دوست دارید درباره‌ی این قصه‌ها از نزدیک با هم گفتگو کنیم؟ کافه سفال آنسو در خیابان ویلا، خیابان ورشو، پلاک یازده، زنگ یک، هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 11 شب در خدمتتان خواهد بود. تلفن‌های ما 88803714  و 09123839648 هستند. منتظر دیدن روی ماهتان هستیم، به ما سر بزنید.

 

1396/11/11, 09:15

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,870 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا