0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
قلب من برای میراثمان می‌تپد

قلب من برای میراثمان می‌تپد

کمپین «قلب من برای میراثمان می‌تپد» برنامه‎ای است که با همت مردمی بزرگوار و مهربان شکل گرفته تا با کمک این کمپین گامی موثر در جهت حفاظت و نگه‌داری از طبیعت و فرهنگ ایران بردارند. جناب آقای «علی شادلو» که مدیرعامل شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران هستند، به عنوان دبیر این کمپین، متن زیر را به کافه سفال آنسو هدیه داده‌اند. برای آنسو حضور دوستانی چنین مهربان و حافظ میراث مادی و معنوی باعث افتخار است. 

قلب من برای میراثمان می‌تپد

انسان مترقی و نه لزوما متمدن هزاره سوم در جستجوی کیفیت‌های پنهان شده‌ی زیرلایه‌هایی چون شهرنشینی، ماشینی شدن و اتوماسیون، راهی جز پرداختن به اصالت‌ها و صیانت از میراث بشری در گذشته‌ی خود ندارد.

سفال و سرامیک پیشینه‌ای ده هزارساله و بیش‌تر از فرش و حتی مقارن با یکجانشین شدن انسان‌ها در فلات ایران دارد، زمانی که ما حافظه زیستی خود را از دست نداده بودیم و از طبیعت الهام و آموزش می‌گرفتیم و به بهترین شکل آن را حفظ و حراست می‌کردیم، نیازهای خود را از آن تامین می‌نموده و برای آن هم بسیار احترام قائل بودیم.

از خاک، گِل و از گِل، ظرف برای خوردن، لوح برای نوشتن و حتی آجر برای ساختن می‌ساختیم و ساخته‌هایمان به دقیقه‌ای به خاک تبدیل می‌شدند، اما امروز زمین دچار بحران پلاستیک شده است. ارائه‌ی محصولِ مربوط به مدیریت اوقات فراغت شهروندان با موضوعات صیانت از میراث سرزمین، میراث ناملموس از جنس هنر سفال و سرامیک و میراث ملموسی مانند اثر خلق شده و جاری کردن این فهم در لحاظات افراد می‌تواند به بقا و ترویج صور پایدار مصرف و زندگی دامن بزند.

آنسویی‌ها در آنسوی چهره شهرنشینی ما را به تمدن گِل و هنر رنگ و لعاب می‌برند تا یادمان نرود ما چه بودیم و چه باید باشیم.

 

علی شادلو 

دبیر کمپین قلب من برای میراثمان می‌تپد

1396/12/03, 12:14

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا