0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
املت حامد

املت حامد

املت حامد یا همان املت گوجه و تخم‌مرغ خودمان یکی از خوشمزه‌ترین نوع از انواع املت‌هاست. این املت به دلیل استقبال زیاد علاوه بر وعده صبحانه، به‌عنوان عصرانه نیز سرو می‌شود. در اینجا بیشتر درباره املت حامد بخوانید.

املت حامد، یکی از میان وعده‌های سنتی ایران است که در تاریخ غذایی کشورهای دیگر نیز نظیرش پیدا می‌شود. در نتیجه املت‌ها فقط مربوط به یک فرهنگ نیستند و می‌توانند دل از مردم سرزمین‌های دیگر نیز ببرند. املت حامد آنسو به افتخار یکی از دوست‌تانش که نامش حامد است و به این املت بسیار علاقه دارد نامگذاری شده و همراه با نان تازه و دورچین‌های متنوع سرو می‌شود.

 

در املت حامد و ترکیب جادویی

در این املت آنسو از مواد غذایی استفاده شده که دارای خواص بسیاری هستند و می‌توانند علاوه آنکه با طعم خوب‌شان در ذهن‌ها بمانند، به دوستداران املت کمک کنند تا ویتامین‌ها و انرژی مورد نیاز بدن‌شان را تامین کنند. در این املت از موادی استفاده شده که در ادامه بیشتر درباره آنها خواهیم گفت.

  • گوجه فرنگی
    املت حامد بدون وجود گوجه فرنگی، اصلا وجود ندارد! در واقع پایه اصلی و بخش زیادی از محتویات این املت را گوجه فرنگی تشکیل داده و به همین دلیل، املت دارای خواص بسیار است. گوجه فرنگی دارای ویتامین سی بسیار است، در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد و حدود یک سوم مزارع جهان که در حال کشت صیفی‌جات هستند، گوجه فرنگی می‌کارند. گوجه فرنگی در اوایل قرن نوزدهم به خاورمیانه رسید و در زمان قاجار که پادشاهان به اروپا سفر می‌کردند، کم‌کم پای گوجه فرنگی به ایران نیز باز شد. خاندان معیری، برای اولین بار گوجه را در منطقه‌ای نزدیک فرودگاه مهرآباد کنونی پرورش دادند و گوجه به خوراک ایرانی راه پیدا کرد. جالب است بدانید که در سرتاسر جهان گوجه‌ها به یک شکل نمی‌رویند. برخی از آنها گرد هستند، برخی شبیه قلب می‌باشند و برخی شکل‌شان به گلاب نزدیک‌تر است.

ترکیبات املت حامد

املت حامد با گوجه فرنگی تازه تهیه می‌شود 

  • تخم مرغ
    دومین عضو مهم املت حامد، تخم مرغ است. تخم مرغ سرشار از پروتئین، ویتامین و املاح ضروری بدن است و اسیدهای آمینه مورد نیاز را نیز تامین می‌کند. مصرف متعادل تخم مرغ نه‌تنها ضرری را متوجه بدن نمی‌کند بلکه می‌تواند به بهبودی و درمان بیمارهایی که بدنشان نیاز به تامین پروتئین دارد، بسیار کمک کند.
  • ادویه و نمک
    استفاده متعادل از ادویه‌های مرغوب، در بدن انسان مانند یک داروی شفابخش عمل می‌کند. ادویه‌ها علاوه بر آنکه طعم غذا را خوشایند می‌کنند، می‌توانند طبع آنها را متعادل کرده و به مصرف کننده کمک کنند تا بیشتر از غذایش لذت ببرد. در کنار ادویه‌ها مصرف متعادل نمک نیز برای بدن ضروری است. سازمان غذا و داروی آمریکا میزان نمک مورد نیاز بدن را روزانه 5 گرم اعلام کرده که از این میزان حدود 3 گرم از طریق مواد غذایی به ما می‌رسد. نمک نقش مهمی در تکامل مغز انسان دارد و پیام‌های عصبی به واسطه وجود نمک در بدن انسان جا به جا می‌شوند.

املت حامد یک میان وعده سالم

املت حامد یکی از دلچسب‌ترین میان‌وعده‌های دنیاست

 

با املت حامد چی می‌چسبه؟

املت در کنار یک نوشیدنی گوارا، می‌تواند بسیار دلچسب‌تر باشد. بعضی‌ها دوست دارند املت را با یک آبمیوه طبیعی یا یک سردنوش ایرانی میل کنند، بعضی‌ها چای را ترجیح می‌دهند و برخی هم دوست دارند بعد از آنکه املت‌شان تمام شد، با یک فنجان قهوه از خودشان پذیرایی کنند. در هر صورت شما جز هر کدام از این افراد که باشید، منوی متنوع نوشیدنی‌های آنسو در اختیارتان خواهد بود تا خوشمزه‌ترین نوشیدنی را در کنار املت عصرانه داشته باشید.

 

در پایان لازم به ذکر است که این غذا بسیار کم کالری است، با نان تازه سرو می‌شود و برای تهیه آن کمترین میزان روغن به‌کار رفته است،
نوش جان.

1397/12/10, 13:41

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,869 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا