0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
بیایید با هم مدرسه‌ای بسازیم

بیایید با هم مدرسه‌ای بسازیم

از روستای کلپورگان در شرق زاهدان صدای خنده می‌آید، صدایی که طنین امید دارد، امیدی به آینده و امروزی بهتر از دیروز. آینده‌ای که با یاری شما برای دختران کلپورگان رقم خواهد خورد.

بازارچه خیریه فروش سفال‌های دختران کلپورگان برای بار دوم در کافه سفال آنسو برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این بازارچه فروش سفالینه‌های دختران کلپورگان است تا سهمی در تهیه مبلغ مورد نیاز برای مرمت مدرسه و ساخت هنرستان داشته باشیم. بی‌شک دختران کلپورگان هرگز مهربانی و کمک شما را فراموش نخواهند کرد.

 

درباره روستای کلپورگان

کلپورگان روستایی در  جنوب شرقی زاهدان است، در این منطقه زنان سفالگران ماهری هستند که سفالگری را دست به دست از مادران خود آموخته‌اند. آنها ظروف مختلف را به همان شیوه هفت هزار سال پیش و بدون استفاده از ابزار و تنها با تکه‌ای چوب، سنگ و مقداری گل می‌سازند. زنده نگه داشتن روش‌های کهن سفالگری در کلپورگان دلیل آن شد که در سال 1396 یونسکو این روستا را به‌عنوان تنها موزه زنده سفال جهان به ثبت رسانده است.

سفالینه های کلپورگان

طرح‌های کلپورگانی شامل خط و نقطه می‌شود که خود از اصالت طرح نشانه دارد

شاید باورتان نشود روستای کلپورگان با این جایگاه جهانی تا همین پارسال، یک هنرستان برای ادامه تحصیل فرزندان خود نداشت. این روستا آن‌چنان غرق در تنگ‌دستی است که گویی راهی برای به بار نشستن شاخه‌های امید نهال‌ها وجود ندارد. پسرها برای ادامه تحصیل می‌توانند از روستایی به روستای دیگر بروند اما سهم دختران از کسب دانش چیزی جز خانه‌نشینی نبوده است. این روزها حال و هوای روستا متفاوت است زیرا همه دست به دست هم داده‌اند تا با فروش سفالینه‌های ارزشمند خود و کمک‌های شما هنرستانی برای آموزش سفالگری، خیاطی بلوچی، موسیقی بلوچی و... ساخته شود.

 

 

گزارش بازارچه خیریه قبلی (سال 1397)

ساخت هنرستان دختران کلپورگان با کمک‌های شما رویایی بود که به واقعیت تبدیل شد. در آذر 1397 بود که اولین بازارچه خیریه دختران کلپورگان در آنسو اجرا گردید و با استقبال بی‌نظیری روبرو شد. بازارچه به این صورت بود که چند نفر از اعضای روستا به همراه تیم مدرسه‌ساز با کوله‌باری از محصولات دست‌ساز یعنی سفالینه‌های کلپورگانی، سه روزی را مهمان آنسو بودند و محصولات خود را به فروش گذاشتند. در پایان روز سوم علاوه بر فروش اجناس موجود در بازارچه، به درخواست شما عزیزان خشت‌هایی با نام خریدار آماده شد تا بهانه‌ای باشد برای کمک‌های بیشتر. گزارش کاملی از این بازارچه خیریه در سال 1397 را اینجا بخوانید.

 

خشت های مدرسه کلپورگان

خشت‌ها همه بهانه‌ای بودند برای بارش محبت بی‌دریغ شما

 

برنامه‌ی بازارچه خیریه امسال مهر 1398

با توجه به افزایش قیمت ساخت و ساز و انجام عملیات‌های عمرانی، خیریه پارسال نتوانست ساخت این مدرسه را به انتها برساند.
در همین راستا در مهر 1398 با برگزاری دوباره این برنامه‌ی ارزشمند تلاش خواهیم کرد تا فازهای آتی این مدرسه به سرانجام برسد.

 

مدرسه کلپورگان

مدرسه کلپورگان در حال ساخت و ساز

زمان اجرا

چهارشنبه مورخ 98/07/10 تا جمعه مورخ 98/07/12 از ساعت 11 صبح تا 21 در محل کافه سفال آنسو به آدرس،خیابان ویلا، خیابان ورشو، پلاک 11 چشم انتظار دیدن روی ماهتان هستیم تا با هم مدرسه‌ای امن برای دختران کلپورگان بسازیم.

 

1398/07/09, 15:33

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا