0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
لازانیا

لازانیا

لازانیا یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه است که در کافه آنسو با بهترین مواد اولیه سرو می‌شود. لازانیای آنسو بسیار پرطرفدار است و طعم آن بسیار دلنشین و به‌یادماندنی است.

دلتان یک وعده‎ی غذایی گرم و مامان‌پز می‌خواهد؟ غذایی که از تازه‌ترین مواد اولیه تهیه شده، عطرش در فضا می‌پیچد و طعم خوشش تا مدت‌ها در یاد و خاطرتان باقی خواهد ماند. لازانیا یکی از همین غذاهاست. وعده‌ای که از قرن‌ها پیش توسط ایتالیایی‌ها و یونانیان پخته می‌شده و از حدود 200 سال پیش به دیگر نقاط جهان نیز معرفی شده است.

 

لازانیا از کجا آمده است؟

لازانیا که نوعی غذای ایتالیایی است، از لایه‌های سه گانه پاستا ورقه‌ای، سس مخصوص و پنیر پیتزا درست شده است. لازانیا انواع مختلفی دارد و برای تهیه‌اش از گوشت‌ها و سبزی‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما نوع کلاسیک لازانیا معمولا با گوشت چرخ‌کرده طبخ می‌شود.

در متون تاریخی اینطور آمده که قرن‌ها پیش غذایی شبیه لازانیا در زمان پیروزی رومی‌ها بر یونانیان پخته شده و در قرن نوزدهم میلادی، ایتالیایی‌ها دستور پخت لازانیا را با خود به آمریکا بردند.

درباره اینکه واژه لازانیا از کجا آمده است نیز تفکرات گوناگونی وجود دارد. برخی معتقدند این کلمه، یونانی است و از کلمه لازانا که به معنای سه پایه و زیرگلدانی است گرفته شده و برخی دیگر می‌گویند این کلمه در اصل انگلیسی است و از غذایی به‌نام «لوزین» الهام گرفته شده است.

لازانیا
لازانیای آنسو یک وعده غذایی کامل و خوشمزه است که می‌توانید آن‌را در وعده‌های گوناگون نوش جان کنید

فواید لازانیا

تحقیقات نشان می‌دهد که لازانیا دارای ویتامین، آهن و منیزیم فراوان است که می‌تواند برای سلامت جسم بسیار مفید باشد. لازانیا را می‌توان با مواد کم کالری و کم چرب نیز تهیه کرد تا مصرف آن برای کسانی که دارای رژیم‌های خاص هستند، مشکل آفرین نباشد.

لازانیا که مثل انواع ماکارونی طرفدارهای زیادی دارد یکی از پرفروش‌ترین غذاهای کافه آنسو است. وقتی خیلی گرسنه هستید یا زمانی که می‌خوایید یکی از وعده‌های غذایی اصلی رو در کافه میل کنید، لازانیا گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

 

روز جهانی لازانیا

لازانیا آنقدر در دنیا محبوب است که یک روز جهانی برای آن در نظر گرفته‌اند. در بسیاری از کشورهای جهان، 29 جولای برابر با 7 مرداد به عنوان روز جهانی لازانیا در نظر گرفته می‌شود و در آن روز انواع غذاها و دسرها با ورقه‌های لازانیا درست می‌شود. مثلا برای صبحانه از تخم‌مرغ و بیکن استفاده می‌کنند، برای وعده‌ی ناهار لابه‌لای ورقه‌های لازانیا بادمجان می‌گذارند و از شیوه طبخ کلاسیک لازانیا در وعده شام استفاده می‌کنند. عاشقان لازانیا حتی برای دسر نیز سراغ ورقه‌های لازانیا می‌روند و غذاهای دلچسبی را با آن تهیه می‌کنند.

 

لازانیا در دنیای کارتون‌

یکی دیگر از جذابیت‌های لازانیا، نفوذ آن به جهان انیمیشن و کارتون‌ است. در این جهان رنگارنگ یک شخصیت بامزه به‌نام گارفیلد وجود دارد که عاشق لازانیا است. گارفیلد که یک گربه نارنجی رنگ و باهوش است که لازانیا نقش مهمی در زندگی‌اش دارد و بسیاری از دوستداران لازانیا با آن احساس هم‌ذات پنداری بسیاری می‌‌کنند.

گربه گارفیلد و لازانیا

لازانیا و گربه کارتونی گارفیلد با یکدیگر پیوندی عمیق دارند و بسیاری از عاشقان لازانیا، عاشق گارفیلد هم هستند

نوشیدنی مناسب با لازانیا

لازانیا یک وعده غذایی کامل است و با انواع نوشیدنی‌های متنوع می‌تواند دلچسب و دوست‌داشتنی باشد. در منوی نوشیدنی‌های آنسو آب میوه‌های طبیعی، اشربه‌های ایرانی، آب میوه رژیمی و انواع اسموتی وجود دارد که همگی در کنار لازانیا سرو می‎شوند و می‌توانند این وعده غذایی را برایتان بسیار دلچسب‌تر کنند.

نوشیدنی های خنک آنسو

آبمیوه رژیمی یک نوشیدنی مناسب در کنار لازانیا است و آن‌را دلچسب‌تر می‌کند

در کافه آنسو با لازانیای خوشمزه و انواع غذاهای مامان‌پز منتظر دیدن روی ماه تک‌تک شما هستیم.

1395/03/20, 16:37

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,870 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا