0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه

قهوه‌ها

ماده موثر موجود در قهوه، کافئین است که محرک دستگاه عصبی و قلب بوده و بسیاری از خواص قهوه مربوط به وجود این ماده می‌باشد. این نوشیدنی پرخاصیت حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است. مصرف منظم قهوه و با مقدار کنترل شده می‌تواند به شما در کاهش وزن، افزایش قدرت ذهن و انرژی و حتی پیشگیری از سرطان کمک کند. در ادامه با انواع قهوه‌هایی که در کافه آنسو سرو می‌شود آشنا خواهید شد.

 

اسپرسو

شاید ابتدا فکر کنید اسپرسو نام خود را از نوع به‌خصوصی از دانه قهوه و یا روش برشته کردن آن گرفته است. اما درحقیقت هیچ یک از این ها نیست و اسپرسو نامی است که مخترع ایتالیایی آن در اوایل قرن بیستم، برای این نوشیدنی خوشمزه انتخاب کرده است، در زبان ایتالیایی Espresso به معنای فوری و سریع است. درواقع قهوه اسپرسو نام خود را از روش تهیه‌اش گرفته است زیرا که این نوشیدنی گرم و خوشمزه با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش با فشار زیاد از میان دانه‌های آسیاب شده قهوه تهیه می‌شود. همین روش آماده کردن قهوه اسپرسو سبب شد تا مقدار زیادی از کافئین در این نوشیدنی باقی بماند  و طرفداران زیادی در دنیا داشته باشد.

اسپرسو

اسپرسو در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود

فرنچ پرس

منظور از قهوه فرانسه یا فرنچ پرس نوع دانه قهوه نیست بلکه روش تهیه آن مد نظر است. قهوه فرانسه در ایران محبوبیت زیادی دارد چرا که با تهیه قهوه (با شیوه رست مناسب)  و اضافه کردن آب جوش عملا قهوه شما آماده خواهد شد این روش تقریبا شبیه به درست کردن چای است. قهوه فرانسه را باید در فرنچ پرس آماده کرد تا زمان لازم برای دم کشیدن را داشته باشد و همچنین از آمدن دانه‌های قهوه در فنجان جلو گیری شود. فرنچ پرس یا همان قهوه فرانسه را به چند شکل می‌توان نوشید یکی بدون شیر و دیگری با شیر. اگر دوست داشته باشید طعم قهوه‌تان را کمی رقیق کنید می‌توانید آن را با شیر گرم یا شیر سرد نوش جان بفرمایید.

فرنچ پرس

 فرنچ پرس میزان کافئین کمتری نسبت به اسپرسو دارد

 آمریکانو

قهوه آمریکانو که اصطلاحی ایتالیایی است داستان جالبی دارد. می‌گویند در سال‌های جنگ جهانی دوم سربازان آمریکایی، همیشه به قهوه خود آب جوش اضافه می‌کردند چرا که غلظت و تلخی قهوه اروپایی‌ها برای آنها بیش از حد بوده است به همین علت آمریکایی‌ها اسپرسو را با مقداری آب جوش ملایم می‌کردند. Caffè Americano در سال‌های حدود 1970 به یک روش‌ برای تهیه قهوه تبدیل شد چون دیگر افراد زیادی ترجیح می‌دادند قهوه‌ای رقیق‌تر داشته باشند. درواقع کافه آمریکانو همان اسپرسویی است که به اندازه یک ماگ، آب جوش به آن اضافه شده است.

آمریکانو

 قهوه آمریکانو در ماگ و یا لیوان شیشه‌ای سرو می‌شود

ترک

قهوه ترک یکی از اصیل ترین نوشیدنی‌های قاره کهن ما آسیا است. این نوشیدنی گرم که از دل فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه بدست آمده در قهوه جوش‌های مخصوص ترکی که جذوه نام دارد درست می‌شود. قهوت ترک را به سه حالت ساده، کم شکر و پرشکر می‌توان سفارش داد. روش تهیه این قهوه بسیار ساده بوده اما نیاز به مهارت و حوصله دارد تا لحظه برداشتن آن را از روی اجاق با حرارت ملایم از دست نداد. نکته مهم در تهیه قهوه ترک آن است که نباید چشم از آن بردارید و با دیدن اولین حباب‌ روی کف به دست آمده باید حرارت را ملایم تر کرد تا قهوه جوش نخورد. این نوشیدنی سنتی را در کافه آنسو حتما امتحان کنید.

ترک

 قهوه ترک همانطور که از نامش پیداست نوشیدنی سنتی کشور ترکیه است

لاته

لاته یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین قهوه‌های دنیاست که از ترکیب اسپرسو و شیر گرم به‌دست می‌آید. فکر می‌کنید تفاوت کاپوچینو و لاته در چیست؟ این تفاوت در حجم شیر و فوم روی آن است. لاته با مقدار شیر بیشتر و فوم کمتر از کاپوچینو ارائه می‌شود. امروزه این نوشیدنی ایتالیایی که در همه جای دنیا می‌توان آن را سفارش داد امکانی برای هنرنمایی باریستاهای هنرمند شده است زیرا بیشترین طراحی را روی فوم این نوشیدنی می‌توان دید. این هنر آن قدر طرفدار دارد که به صحنه‌ای برای هنرنمایی باریستاهای خوش ذوق بدل شده است.

لته

 لاته نوشیدنی مناسب برای افرادی که به تازگی نوشیدن قهوه را آغاز کرده‌اند

لاته ماکیاتو

لاته‌ماکیاتو که به معنای شیر طرح و نقش‌دار است یکی دیگر از نوشیدنی‌هاییست که از ترکیب شیر و اسپرسو بدست می‌آید درست مثل کاپوچینو که در ادامه به آن می‌پردازیم. لاته ماکیاتو با کاپوچینو تفاوت اندکی در مقدار شیر و اسپرسو و شیوه تهیه آن دارد. اسم و زادگاه این نوشیدنی، ایتالیایی است البته اکثر نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو ریشه ایتالیایی دارند. لاته‌ماکیاتو را می‌توان با سیروپ‌های طعم دهنده مثل کارامل و یا فندو میل کرد.

لته ماکیاتو

 لاته‌ماکیاتو انتخابی خوب برای قهوه صبحانه

کاپوچینو

کاپوچینو نیز مانند خیلی از نوشیدنی‌های دیگر ریشه در ایتالیا دارند. کاپوچینو در زبان ایتالیایی به معنی کلاه سیاه است که به ظاهر فرقه‌ای از راهبان کاتولیک که همیشه کلاهی سیاه بر سر داشتند اشاره می‌کند. این نوشیدنی خوش طعم شاد حدود 25 سال باشد که در آمریکا شهرت پیدا کرده است اما سالیان دراز است که ایتالیایی‌ها غالبا از آن به عنوان نوشیدنی کودکان استفاده می‌کنند. کاپوچینو از ترکیب اسپرسو با شیر و فوم فراوان بدست می‌آید.

کاپوچینو

 کاپوچینو را همراه با صبحانه و یا حتی بعد از شام نیز می‌توان میل کرد

موکاچینو

شما عاشق شکلات هستید و دوست دارید در هر خوراکی شکلات وجود داشته باشد؟ پیشنهاد ما انتخاب دو نوع نوشیدنی است اول هات چاکلت که در ادامه به آن می‌پردازیم و بعدی موکاچینو است. موکاچینو در اصل از ماجرا جویی و تنوع‌پسندی آمریکایی‌ها به‌وجود آمده است که از ترکیب شکلات مایع با قهوه موکا (موکا نام یکی از شهرهای یمن است که در آن از قدیم تا کنون قهوه کشت می‌شود) و شیر گرم بدست می‌آید و طرفداران فراوانی دارد. از آنجایی که این نوشیدنی تلخی اسپرسو را ندارد برای کسانی مناسب است که بیشتر از طعم قهوه از عطر آن لذت می‌برند.

موکاچینو

 موکاچینو همان قهوه مکا است که در منوهای مختلف با این دو نام می‌توانید آن را پیدا کنید

شیرنسکافه

اگر دوست دارید از فواید قهوه بهره‌مند شوید اما تلخی قهوه را دوست ندارید، شیر نسکافه بنوشید. این نوشیدنی گرم و خوش عطر و طعم از قهوه فوری که به نسکافه معروف است و مقداری شیر تهیه می‌شود که آماده کردن آن بسیار ساده و سریع می‌باشد. نسکافه باعث برطرف کردن خستگی عضلات، هوشیاری مغز و اعصاب و ایجاد آرامش می‌شود و از آن جایی که با شیر ترکیب خواهد شد، با نوشیدن آن از فواید شیر نیز می‌توان بهره‌مند شد. شیرنسکافه را بعد از یک روز کاری در حیاط کافه آنسو امتحان کنید تا به کلی خستگی روز از جانتان برود.

شیرنسکافه

 شیرنسکافه از نوشیدنی‌های محبوب مهمانان کافه آنسو است

هات چاکلت

نوشیدن هات‌چاکلت در هر فصل و هر زمانی می‌چسبد. هات‌چاکلت یا همان شکلات داغ یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌ها است که از کاکائو، شکلات رنده شده و شیرگرم بدست آمده و هزاران سال پیش در آمریکا رواج داشته است. این نوشیدنی بسیار محبوب می‌تواند جایگزین خوبی برای قهوه و یا چای باشد چرا که دارای خواصی چون، بهبود عملکرد عروق خونی و بهبود عملکرد مغز است که شما را برای شروعی خوب آماده می‌کند. به شما پیشنهاد می‌شود عصرهای پاییزی کافه آنسو با طعم شکلات داغ را از دست ندهید.

هات چاکلت

با شکلات داغ روزهای سرد پاییز و زمستان را گرم کنید

 

1395/05/11, 15:05

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,869 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا