0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
کودکان سفال‌گر در آنسو

کودکان سفال‌گر در آنسو

صبح جمعه‌ی این هفته‌ی کافه سفال آنسو را گذاشته‌ایم برای شمایی که کودکی خردسال در خانه دارید! در پایان این هفته کارگاه سفال‌گری آنسو برای تمام کودکان رایگان است و در کنار مربیان مهربان و کارآزموده‌ی آنسو می‌توانند ساعت‌ها بازی و سفال‌گری کنند. در طبقه‌ی بالا کافه هم صبحانه‌های هیجان‌انگیزی برای والدین و همراهان کودک ترتیب داده‌ایم.

وقتی کوچک بودم  با خمیرهای داخل نان باگت برای خودم عروسک‌های خمیری درست می‌کردم. لک‌لک‌هایی با پاهای دراز، خرگوش‌هایی سفید و خوشگل و گاهی فیل‌هایی که گوش‌هایشان اندازه‌ی بادبزن‌های کبابی سر کوچه بود. مادرم یک روز خیلی اتفاقی باغ وحش خمیری من را دید و آنقدر ذوق کرد که تصمیم گرفت وقتی تابستان شد مرا در کلاس سفال‌گری که کمی دورتر از خانه‌مان قرار داشت ثبت‌نام کند.

کارگاه سفالگری
کارگاه سفال‌گری در آنسو

 

حالا که بیش از بیست سال از آن روزها گذشته حس می‌کنم حساب آن تابستان از بقیه‌ی روزهای عمرم جداست. روزی که برای اولین بار دست به گل رس زدم و به مرور دریافتم که دستان کوچکم چقدر می‌توانند توانا باشند. یاد گرفتم برای لک‌لک‌هایم خانه بسازم، برای فیل‌ها درخت درست کردم و خرگوش‌هایم یک روز هم بی هویج نماندند. بعد از آن تابستان دست‌هایم آنقدر قوی شد که دیگر در دیکته نوشتن عقب نمی‌ماندم، مشق شب اشکم را در نمی‌آورد و اتفاق جالبی هم افتاده بود. من از یک بچه‌ی بازیگوش که عاشق بالا رفتن از چهارچوب درها و رختخواب‌های داخل کمد بود تبدیل شدم به کودکی که دلش می‌خواست یاد بگیرد، خوب گوش کند و با دست‌هایش مهارت‌های جدید را تجربه کند.

 

چگونه سفال‌گری زندگی مرا متحول کرد؟

سال‌ها گذشت تا فهمیدم سفال‌گری چگونه بر جسم و روحم اثر گذاشته است. قدرت گرفتن دستانم به‌صورت مستقیم بر قدرت گرفتن ذهن و روحم موثر بود. بهتر می‌توانستم تمرکز کنم، بیشتر از هم سن و سالانم در سختی‌ها دوام می‌آوردم و بعد آرام، آرام استعدادهای دیگری را چون نقاشی یا نوشتن را نیز در خود پیدا کردم. حالا تا سی سالگی فاصله‌ی کمی دارم اما هنوز هم اگر دستم به گل رس برسد انگار باز هم همان کودک کوچکی هستم که می‌خواهد خواب‌های رنگی‌اش را با دستان خودش زنده کند.

سفالگری در آنسو
در آنسو کودکان می‌توانند گل بازی کنند

 

دوست داری سفال‌گری کنی؟

حتما دور و برتان کودکی را می‌شناسید که خیلی دوستش دارید و وقتی اسمش می‌آید دلتان برایش غنج می‌رود. آیا این کودک تا به حال لک‌لک‌های پا دراز ساخته؟ اصلا گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها لحظه‌ای امانش می‌دهند که به جز رفتن به مرحله‌ی بعدی بازی‌‌ به چیز دیگری فکر کند؟
چه خوب می‌شود که همین سوالی که در بالا نوشته‌ایم را همین الان از همان کودکی که دوستش دارید بپرسید، دلت می‌خواهد گل‌بازی کنی؟ دوست داری با دست‌های خودت برای من یا بابا چیزی بسازی؟ در ذهنت چیزی هست که تا به حال نگفته باشی اما دلت بخواهد من بدانم؟ اگر جواب این سوال‌ها مثبت بود، خوشحال باشید که هنوز در روح کودک‌تان گنجی ناشناخه وجود دارد که فرصت پیدا کردنش را یافته‌اید.

 

جمعه به ما سر بزنید

خاطرات خوبی که داشتم و دغدغه‌ای که از ناپدید شدن خلاقیت در زندگی کودکان امروزی می‌بینم نگذاشتند که صاف بروم سر اصل مطلب. همان‌طور که قبلا گفتیم ما در کافه آنسو یک کارگاه سفال‌گری جذاب و کامل داریم. هر چقدر که فکرش را بکنید گل رس، ابزار و البته حوصله و عشق به سفال‌گری در این کارگاه وجود دارد.
جمعه‌ی همین هفته یعنی 20 بهمن ماه 1396 از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر میزبان شما و کودکان عزیزتان خواهیم بود. می‌توانید با خیال راحت کودکان را در کارگاه سفال‌گری بگذارید و خودتان در طبقه‌ی بالای کافه صبحانه‌ای گرم و دوست‌داشتنی را میل کنید. تمام زمانی که کودکان در کارگاه هستند و هر چقدر که گل بازی کنند کاملا رایگان است.

 

سفالگری برای کودکان
در آنسو آموزش سفال‌گری هم داریم

حتما رزرو کنید

دلمان می‌خواهد کودکانی که به کارگاه می‌آیند نهایت استفاده را کنند و تا جای ممکن لذت ببرند. به همین دلیل با محدودیت در ظرفیت پذیریش مواجه هستیم و بسیار سپاسگزار خواهیم بود حتما پیش از عزیمت به سمت کافه برای رویداد «کودکان سفال‌گر» ثبت‌نام کنید.

شماره‌های کافه، 09123839648 و 02188803714  هستند، می‌توانید برای حضورتان در رویداد با خانم «صبا عبدالوند» گفتگو کنید و درباره‎ی جزییات این برنامه بپرسید. آدرس کافه سفال آنسو: خیابان ویلا (نجات‌الهی)، خیابان ورشو، پلاک یازده می‌باشد و به جز رویداد «کودکان سفالگر»، منوی کامل، فروشگاه و سایر برنامه‌های کافه مانند گذشته ادامه دارند.

منتظر دیدن روی ماه خودتان و فرشته‌های کوچک سفال‌گرتان خواهیم بود.

1395/11/15, 16:42

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,869 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا