0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
خویشاوندی به‌نام دریاچه آنسو

خویشاوندی به‌نام دریاچه آنسو

همیشه فکر می‌کردیم تنها آنسوی جهان، خودمان هستیم تا اینکه خیلی اتفاقی دریافتیم در میان دره‌ای بسیار زیبا، دریاچه‌ای وجود دارد که نامش «آنسو» است. دوست دارید بدانید این دریاچه کجاست و چرا نامش را آنسو گذاشته‌اند؟ در ادامه همراهمان باشید.

اگر نام پاکستان همیشه برایتان یادآور جنگ، تنش و رویدادهای ناگوار است، لحظه‌ای درنگ کنید. پاکستان پیش از آنکه در سیاهی و ترس فرو رود، کشوری زیبا، با مناظری چشم‌نواز و شاعرانه بوده است. عبور رشته کوه هیمالیا، وجود دره‌ها و رودها و البته دریاچه‌های چشم‌نواز، به آن زیبایی‌هایی بخشیده که سالانه گردشگرانی را نیز یه خود جذب می‌کند. یکی از دیدنی‌های مشهور پاکستان، دریاچه‌ای است که در قلب دره‌ای به‌نام «کاغان» قرار گرفته است. دریاچه‌ای که نامش «آنسو» است و این تشابه اسمی باعث شد تا برای کشف راز و رمزهای آن کنجکاو شویم.

دره کاغان پاکستان

دره کاغان در پاکستان قرار دارد و یکی از زیباترین دره‌های جهان محسوب می‌شود

 

خانه آنسو کجاست؟

همان‌طور که در بالا گفتیم آنسو در کشور پاکستان و در میان دره‌ای به‌نام کاغان جای گرفته است. اما اگر بخواهیم آدرس دقیق‌تری بدهیم، برای دیدن دریاچه آنسو باید وسایل کوهنوردی‌تان را بردارید و ابتدا به دیدار دریاچه‌ای باشکوه دیگری به‌نام «سیف‌الموک» بروید. از سیف‌الملوک تا آنسو حدود 8 ساعت مسیر کوهنوردی و پیاده‌روی پیش‌رویتان خواهد بود.

دریاچه سیف الملوک پاکستان

دریاچه سیف‌الملوک یکی از زیباترین دریاچه‌های پاکستان است که در اطرافش کمپ‌های گردشگری قرار دارد

 

می‌توانید شب را در کنار دریاچه سیف‌الملوک بمانید و صبح خیلی زود سفرتان را به سمت کمپ «ملیکا پاربات» ادامه دهید. پس از کمی استراحت در این کمپ، به سمت دره کاغان بروید. سپس با بالا رفتن از تپه‌ای رفیع، می‌توانید، دریاچه آنسو را ببینید.

 

دریاچه آنسو چگونه کشف شد؟

در سال 1993 میلادی، یکی از خلبانان ارتش نیروی هوایی پاکستان مجبور شد در سقف پرواز کوتاه‌تری حرکت کند. در نتیجه این اقدام، او آنسو را دید و به مقر فرماندهی خود گزارش داد. نکته بسیار جالب این بود که حتی بومیان منطقه از حضور این دریاچه خبر نداشتند و تابه‌حال آن‌را ندیده بودند.

دریاچه آنسو پاکستان

دریاچه‌ی آنسو در سال 1993 توسط یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش پاکستان کشف شد

 

بهترین زمان دیدن دریاچه آنسو

با توجه به محل قرار گرفتن دریاچه، در فصل‌های سرد سال امکان صعود بسیار دشوار است و گاهی غیرممکن می‌شود. در نتیجه کوهنوردان حرفه‌ای در ماه‌های تیر و مرداد برای دیدن دریاچه آنسو سفر می‌کنند و گاهی در گزارش‌های کوهنوردی‌شان ذکر کرده‌اند که حتی در این ماه‌های سال نیز  مه غلیظ اطراف دریاچه را پوشانده است.

دریاچه آنسو پاکستان در زمستان

دریاچه آنسو در فصل‌های سرد سال پوشیده از برف و یخ می‌شود

 

چرا آنسو؟

شاید مهم‌ترین نکته و دلیلی که کافه آنسو و دریاچه آنسو را به هم نزدیک کرده معنای کلمه «آنسو» در دو کشور همسایه باشد. پاکستانی‌ها به زبان اردو سخن می‌گویند و «آنسو» در زبان اردو به معنای «اشک» می‌باشد. از آنجا که سیمای کلی دریاچه‌ی آنسو شبیه یک اشک است، پاکستانی‌ها نامش را آنسو گذاشته‌اند. اشکی که شفاف و زلال است، از دل زمین جوشیده و در میان کوه‌ها و دره‌هایی اسرارآمیز جای گرفته است.

از جهت دیگر، آنسو در زبان اوستایی به معنای شاخه درخت است و در زبان فارسی امروزی به معنای «سویی دیگر» و «سمتی دیگر» را اشاره می‌کند. سمتی که خالی از دشمنی و ویرانی است و با جان و تن برای ایجاد دوستی‌ها می‌کوشد.

کافه آنسو

کافه آنسو در قلب پایتخت قرار دارد و تلاش می‌کند پلی بسازد به آنسوی روزمرگی‌ها

خانه فرهنگی و کافه آنسو از پیدا کردن این خویشاوند زیبایش بسیار مسرور است و امیدواریم روزی فرا برسد که نام کشورها تنها با زیبایی‌ها، صلح‌، زندگی و عشق شناخته شود.

1398/02/19, 10:57

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا