0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
در انتظار آغاز فصل سوم
فصل دوم دوشنبه‎های گردشگری تمام شد:

در انتظار آغاز فصل سوم

فصل دوم رویداد دوشنبه‌های گردشگری با برگزاری 9 شب برنامه مداوم و با حضور اساتید، راهنمایان، فارغ‎التحصیلان، فراگیران و علاقه‌مندان صنعت گردشگری به پایان رسید. در این فصل چه گذشت و چه زمانی فصل سوم آغاز می‌شود؟ در این مطلب درباره این باره بخوانید.

دوشنبه‌های گردشگری رویدادی است که ایده اولیه آن توسط آقای بهنام اسلمی، مدیر عامل شرکت همورا ارائه شد و با همراهی خانه فرهنگی آنسو و موسسه آموزشی گردشگری ارسباران اجرایی شد. این رویداد در مجموع در 2 فصل و 18 برنامه برگزار شده و تلاش کرده تا جهتی مثبت و اثرگذار به جمع‌ها و رویدادهای گردشگری بدهد. در این مطلب برایتان از آنچه در فصل دوم این رویداد گذشت و محتوای جلساتی که برگزار شده است گفته‌ایم. 

 

قصه ارسباران در قشم 

اولین شب رویداد دوشنبه‌های گردشگری در فصل دوم، با حضور جناب آقای علی شادلو، مدیر عامل شرکت آموزشی گردشگری ارسباران برگزار شد. آقای شادلو در این برنامه از فعالیت‌‌هایی که ایشان و تیم ارسباران در قشم برای پیشبرد پروژه‌ای که سازمان بین‌المللی جایکا ژاپن آن‌را در دست  داشت گفتند. اینکه جزیره قشم چه پتانسیل‌هایی دارد، ارسباران چه نقشی در آموزش و بهبود درک جامعه محلی از محیط زیست و پتانسیل‌های منطقه‌ای داشته است و این پروژه چه اهدافی را دنبال کرده و به چه دستاوردهایی رسیده است. 

 

 علی شادلو در آنسو

آقای علی شادلو از آموزش به جامعه محلی قشم گفتند

 

در این برنامه دانش عمومی ما از پروژه‌های ملی و بین‌المللی بیشتر شد و درس‌های بسیاری نیز درباره شیوه آموزش به جامعه محلی، مشکلات، راهبردها و دستاوردها آموختیم. 

 

سفر با ارابه گیلگمش

در دومین برنامه، آنسو میزبان یکی از بزرگترین و به‌نام‌ترین اساتید صنعت گردشگری یعنی جناب آقای آرش نورآقایی بود. آقای نورآقایی مدرس، ایده‌پرداز، راهنمایی بسیار با تجربه و استادی به‌نام در صنعت گردشگری هستند که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های ایشان نشر فصلنامه تخصصی «گیلگمش» است. نشریه‌ای که به‌جای کاغذی از جنس چوب، روی صفحه‌هایی از جنس پودر سنگ چاپ می‌شود و در هر شماره به موضوعی بکر و دسته اول می‌پردازد. 

 

آرش نورآقایی در آنسو

دوشنبه‌های گردشگری با حضور استاد آرش نورآقایی


حضور آقای نورآقایی در آنسو با استقبال بسیار زیاد علاقه‌مندان روبرو شد و شنیدن سخنان شیرین و اثرگذار این استاد گرانقدر درس‌های بسیاری به ما آموخت.

 

کشف لانه سیمرغ

شنیدن قصه‌های جذاب صعود به 31 قله مرتفع ایران در 31 استان محور صحبت‌های سومین شب رویداد دوشنبه‌های گردشگری را تشکیل داد. در این شب جناب آقای حسین رسایی مهمان آنسو بودند و برای علاقه‌مندان درباره پروژه ملی سیمرغ گفتند. پروژه‌ای که به موجب آن ایشان به عنوان اولین کوهنورد 31 قله مرتفع 31 استان را فتح کردند و جریانی آغاز شد که به واسطه آن تا به امروز نزدیک به 400 نفر در آن شرکت کرده‌اند و حدود 40 نفر آن‌را با موفقیت به پایان رساندند.

 

حسین رسایی در کافه آنسو

آقای رسایی از چگونگی پیشبرد پروره ملی سیمرغ کوه‌های ایران گفتند

 

آقای رسایی از دوره‌هایی که گذرانده‌اند، راه‌هایی که پیموده‌اند و مسیری که تا رسیدن به عنوان راهنمای ملی کوهستان طی کرده‌اند برایمان گفتند.

 

صعود به اولین قله‌ها

داستان رسیدن به قله‌های مرتفع آنقدر جذاب بود که آنسو در هفته چهارم افتخار میزبانی یک کوهنورد پیشکسوت، مولف چندین مقاله و کتاب و دبیر کمیته ملی سیمرغ کوه‌های ایران، جناب آقای حسین نظر را به‌ دست آورد. آقای نظر به بسیاری از قله‌های مرتفع ایران و جهان سر زده‌اند که بسیاری از آنها برای اولین بار به تیم‌های ایرانی رخ نشان می‌دادند و با تلاش ایشان مسیر برای صعودهای بعدی باز می‌شد. 

آقای نظر نقشی بسیار موثر در پیشبرد پروژه سیمرغ‌ کوه‌های ایران دارند و با جدیت و اشتیاق پیگیر کوهنوردانی هستند که برای دیدن 31 قله مرتفع کشورمان تلاش می‌کنند.

 

آقای حسین نظر در آنسو

جناب آقای حسین نظر یکی دیگر از مهمانان دوشنبه‌های گردشگری بودند

 

گردشگری دریایی در آنسو

در رویداد بعدی دوشنبه‌های گردشگری میزبان جناب آقای شهرام شرفی، استاد دانشگاه، مولف کتب و مقالات گوناگون و مدرس دوره‌های گردشگری بودیم. آقای شرفی از موسسان رشته گردشگری دریایی هستند و در این زمینه فعالیت‌های بسیاری را انجام داده‌اند. حضور ایشان و گفتگو درباره این رشته خاص از صنعت گردشگری دریچه‌ی نویی را برای ما گشود و کمک کرد تا با دیدگاهی وسیع‌تر به جهان اطرافمان بنگریم. 

 

شهرام شرفی در آنسو

استاد شهرام شرفی برایمان از گردشگری دریایی گفتند 

 

سفری از پیله تا پروانه

صبح روزی که قرار بود آنسو میزبان جناب آقای علیرضا نادری، استاد بزرگ حشره‌شناس و دارنده بزرگترین کلکسیون پروانه‌های ایران باشد اتفاق جالبی افتاد و آن پیدا شدن چندین پروانه زیبا در حیاط خانه فرهنگی آنسو بود. پروانه‌هایی که با رنگ‌های زیبایشان پرواز می‌کردند و حضور این استاد بزرگ را خبر می‌دادند. 

 

علیرضا نادری و دوشنبه های گردشگری

آقای نادری استاد پروانه‌شناس در آنسو

 

آقای نادری با پیشینه‌ی کشف گونه‌های گوناگون از پروانه‌ها و یک گونه عنکبوت دارای پیشینه علمی جالبی هستند و در نتیجه با سخنان شیرین و خاطرات جذابشان شب به یاد ماندنی دیگری برای دوستداران رویداد دوشنبه‌های گردشگری ایجاد کردند. 

 

از لوت تا زندگی دوباره

حساب هفتمین شب رویداد دوشنبه‌های گردشگری با حضور جناب آقای بهمن ایزدی از دیگر شب‌ها جداست. استاد ایزدی با دو موضوع بسیار با ارزش شناخته می‌شوند. نخست سال‌هایی که به کشف لایه‌های پنهان در دشت لوت پرداخته‌اند و در نهایت نقشی بسیار موثر در ثبت جهانی آن داشته‌اند و دوم ایجاد صندوقی برای کمک به محیط‌بانانی که در زمان انجام وظیفه دچار حادثه شده بودند و ناخواسته مرگ انسانی دیگر را رقم زده بودند. آقای ایزدی در شب رویداد دوسنبه‌های گردشگری برایمان از تلاش‌های مستمر برای جمع کرده دیه و وجه‌المصالحه گفتند، از به ثمر رسیدن فعالیت‌هایی که منجر به آزادی سه محیط‌بان شد و شادی‌هایی که به خانه‌ها بازگشت. 
حضور آقای ایزدی در آنسو به ما درس‌های بسیاری درباره انسانیت، گذشت و کمک به هم‌نوع آموخت.

 

بهمن ایزدی در کافه آنسو

جناب آقای بهمن ایزدی یکی از مهمانان عزیز آنسو بودند

 

سفر به قلب زمین

جناب آقای امیر توکلی استاد دیگری بودند که در شب هشتم رویداد دوشنبه‌های گردشگری آنسو به همراه مهمانان عزیزش، میزبانشان بود. آقای توکلی زمین‌شناسی علاقه‌مند و با تجربه هستند که در زمینه زمین‌گردشگری فعالیت و تدریس می‌کنند. حضور ایشان و صحبت‌هایی که داشتند کمک کرد تا بیشتر درباره جاذبه‌های زمین و نقش آنها در ترویج و توسعه گردشگری بدانیم و با دیدگاهی متفاوت به این مبحث بنگریم. حضور این استاد گرانقدر در آنسو به ما آموخت که اگر به دنبال تغییر و بهبود شرایط باشیم حتما به آن دست خواهیم یافت.

 

امیر توکلی استاد زمین شناسی

استاد امیر توکلی برایمان از زمین‌گردشگری گفتند

 

ورق زدن آلبوم خاطرات

در آخرین شب از دومین فصل رویداد دوشنبه‌های گردشگری، آنسو میزبان جناب آقای محمدعلی فیاضی بود. استاد بزرگواری که از ابتدایی‌ترین روزهای شکل‌گیری رشته راهنمای طبیعت‌گردی با آن همراه بودند و به سبب سمت شغلی خود که مدیر کل سابق دفتر توافق‌های ملی گردشگری و کمیته ملی طبیعت‌گردی بودند در زمینه پیشبرد اهداف این تشکل تلاش کردند. حضور آقای فیاضی کمک کرد تا بدانیم برای رسیدن به اهداف و برنامه‌هایی که در ذهن داریم باید از کجا آغاز کنیم و آنچه در پی آن هستیم چگونه به دست می‌آید. 

 

آقای محمدعلی فیاضی در آنسو

جناب آقای محمد علی فیاضی برایمان از تولد طبیعت‌گردی گفتند

 

در انتظار فصل سوم...

در پایان آخرین شب از فصل دوم رویداد دوشنبه‌های گردشگری خانه فرهنگی آنسو، شرکت همورا و شرکت ارسباران که هر سه با هم برای برگزاری این برنامه نقش دارند تصمیم گرفتند با ایجاد فاصله‌ای به بررسی و بهبود آنچه که گذشت بپردازند. در نتیجه در این وقفه کوتاه در تلاش هستیم تا با رفع نقایص فصل گذشته، بالا بردن کیفیت، خدمات و امکانات در جهت کسب بالاترین حد از رضایت‌مندی بکوشیم و فضایی برای ایجاد بهترین کانال‌های انتقال دانش و تخصص را در صنعت گردشگری بیابیم.

1397/07/17, 11:31

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نظرات شما
  
بدری فاطمی:
کلی کیف کردم از مطالب دست اندرکاران و شما 1397/07/22, 13:33:28
پاسخ کافه آنسو: با سلام
از لطف و محبت شما بسیار ممنونیم.
1397/07/24, 13:28:47
مهدیس:
سلام :) محدودیت زمانی برای صرف وقت و نشستن در کافه هست ؟ 1397/08/26, 13:07:17
پاسخ کافه آنسو: مهدیس عزیز
سلام
ما تلاش می‎کنیم تا جای ممکن محدودیتی نداشته باشیم اما اگر روزها و ساعت‎های شلوغ کافه باشه و یا اینکه از قبل رزرو داشته باشیم، زمان رو بین مهمانان آنسویی مدیریت خواهیم کرد.
1397/11/10, 11:13:14
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,869 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا