0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
چگونه یک فرنی خوشمزه بپزیم؟

چگونه یک فرنی خوشمزه بپزیم؟

در این مطلب از وبلاگ کافه آنسو درباره طرز تهیه فرنی، دسر خوشمزه و قدیمی ایرانی بخوانید که در بسیاری از شهرهای ایران، به‌خصوص در ماه رمضان و برای سفره‌های افطاری پخته و صرف می‌شود.

فرنی یک دسر یا میان وعده‌ی خوشمزه و پر انرژی است که به جز ایران در برخی کشورها مانند هندوستان نیز طبخ می‌شود. ایرانیان فرنی را به‌صورت‌های گرم و سرد مصرف می‌کنند و در شهرهای گوناگون بنابر ذائقه خود، به آن افزودنی‌هایی را اضافه کرده‌اند. فرنی در ماه رمضان، عضو ثابت سفره‌های افطار بسیاری از مردم است و پخت یک فرنی خوشمزه می‌تواند به افطاری‌هایتان رنگ و عطر دیگری بدهد.

طرز تهیه فرنی برای افطار

فرنی یک دسر ایرانی است که ماه رمضان سر بسیاری از سفره‌های افطاری دیده می‌شود

روش‎های طرز تهیه فرنی

پخت فرنی برای افطار با نشاسته، آرد برنج و آرد گندم انجام می‌شود. برای پخت فرنی مشهدی، به‌جای شکر از شیره انگور یا خرما استفاده می‌کنند و اگر بخواهید فرنی را برای نوزاد تهیه کنید، بهتر است از آرد برنج و شکر بسیار کم استفاده کنید. در ادامه مطلب بیشتر درباره شیوه‌های مختلف تهیه فرنی بخوانید.

 

ساده‌ترین روش پخت فرنی

راحت‌ترین روش پخت فرنی با نشاسته است. نشاسته که یک پودر سفید و بدون مزه است، از گیاهان گوناگونی مانند برنج و گندم گرفته می‌شود و یکی از پرمصرف‌ترین افزودنی‌های غذایی است. برای پخت فرنی با نشاسته به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • نشاسته، 1 پیمانه
  • شیر، 4 پیمانه
  • شکر، 1/5 پیمانه
  • آب سرد، 1 پیمانه
  • گلاب و مغز هل کوبیده، به میزان دلخواه

برای پخت فرنی با نشاسته، نشاسته را با یک پیمانه آب حل کنید و پس از آنکه تمام دانه‌های نشاسته باز شد، دو پیمانه شیر را اضافه کرده و مخلوط را روی شعله‌ی ملایم گاز قرار دهید. در زمان هم زدن، بقیه شیر را به آرامی به مخطوط اضافه کنید تا زمانی که به قوام دلخواه‌تان نرسیده هم زدن فرنی را متوقف نکنید. به یاد داشته باشید، بهترین قوام فرنی زمانی است که وقتی با قاشق روی آن خطی می‌کشید، رد خط‌تان باقی بماند. در مرحله‌ی آخر گلاب و هل را به فرنی اضافه کنید و نگذارید که زیاد بجوشد.
در نهایت فرنی را در ظرف مورد نظرتان برزید و بنابر ذائقه خود آن‌را با دارچین، غنچه گل سرخ و... تزیین کنید، نوش جان!
فرنی با نشاسته

فرنی با نشاسته یکی از ساده‌ترین شیوه‌های طرز تهیه فرنی برای افطار است

 

فرنی با آرد گندم

یکی از اصیل‌ترین روش‌های طرز تهیه فرنی با آرد گندم است. مواد لازم برای تهیه این فرنی به شرح زیر می‌باشد.

  • شیر، 2 استکان
  • شکر، 1 قاشق مرباخوری
  • آرد گندم، 1 قاشق غذاخوری
  • کره، 50 گرم
  • آب، 4 استکان
  • گلاب و مغز هل کوبیده، به میزان دلخواه

برای پخت فرنی افطار با آرد گندم، ابتدا شیر را با آرد کاملا مخلوط کنید و آن‌را روی شعله ملایم گاز قرار داده و مخلوط را به آرامی هم برنید تا آرد گندم کاملا در شیر حل شود. پس از آن، آب و شکر را به مخلوط اضافه کنید و دوباره آنقدر هم بزنید تا فرنی با آرد گندم، به قوام خوبی برسد.
حالا زمان اضافه کردن گلاب و هل است و اگر می‌خواهید فرنی افطاری طعم بی‌نظیری بگیرد و غلیظ‎تر شود، می‌توانید به آن کره را نیز اضافه کنید.

 

فرنی با آرد برنج

برخی افراد به آرد گندم حساسیت دارند و نمی‌توانند غذاها و دسرهایی که با آرد گندم تهیه شده را میل کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید خوب است بدانید که برای افطاری ماه رمضان، فرنی با آرد برنج نیز پخته می‌شود که بسیار خوشمزه و دلچسب است. مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج از قرار زیر است.

  • آرد برنج، 2 قاشق غذاخوری
  • شکر، 4 قاشق غذاخوری
  • شیر، 2 لیوان
  • آب، 1/2 استکان
  • گلاب و مغز هل کوبیده، به میزان دلخواه

برای تهیه فرنی افطار با آرد برنج، ابتدا آرد برنج فرنی را، با آب و شیر سرد مخلوط کنید و سپس آن‌را روی شعله ملایم گاز بگذارید و مرتب مخلوط را هم بزنید. به یاد داشته باشید که نباید هم زدن مخلوط را تا حل شدن کامل مواد متوقف کنید در غیر این صورت، آرد برنج در فرنی گلوله گلوله می‌شود. پس از آن شکر، گلاب و هل را اضافه کنید و در نهایت فرنی را برای افطار در ظرف‌های مورد نظر بریزید تا کاملا سفت و سرد شود. می‌توانید فرنی با آرد برنج را با مغز بادام، پسته، زعفران، پودر نارگیل و یا پودر کاکائو تزیین و سر سفره افطار میل بفرمایید.

فرنی با آرد برنج

فرنی با آرد برنج بسیار خوشمزه می‌شود و برای کسانی که به آرد گندم حساسیت دارند مناسب است

طرز تهیه فرنی مشهدی

ماه رمضان، فرنی در مشهد با روشی خاص پخته می‌شود که آن‌را خوشمزه و دلچسب می‌کند. مشهدی‌ها در فرنی به جای شکر از شیره استفاده می‌کنند. برای تهیه فرنی مشهدی مواد زیر را لازم دارید.

  • شیر، 4 لیوان
  • شیره خرما، 2/3 لیوان
  • آرد، 3 قاشق غذاخوری
  • آب، 1/3 لیوان
  • نشاسته گندم، 1 قاشق
  • گلاب و هل، به میزان دلخواه

برای تهیه فرنی مشهدی با شیره، پس از حل شدن آرد و نشاسته در شیر و آب، به آن شیره را اضافه می‌کنند و در مرحله‌ی آخر به این فرنی افطاری، گلاب و هل افزوده می‌شود. فرنی مشهدی که برای ماه رمضان بسیار مناسب است، مخصوص کسانی است که رژیم غذایی خاص دارند و نمی‌توانند از شکر به‌عنوان شیرین‌کننده استفاه کنند.

فرنی مشهدی

در فرنی مشهدی به‌جای شکر، شیره انگور یا خرما می‌ریزند و این فرنی برای کسانی که دیابت دارند مناسب است

فرنی در افطاری آنسو

در کافه آنسو که منوی ویژه افطاری را برای ماه مبارک رمضان دارد، هر روز در زمان افطار با فرنی‌های خوشمزه، آش، نان و پنیر، سبزی خوردن، زولبیا و بامیه و... منتظر دیدن روی ماه‌تان هستیم. منوی افطاری آنسو ترکیبی از انواع خوراکی‌ها و نوشیدن‌های نوستالژیک است و خاطره خوبی را از یک افطار هیجان‌انگیز برایتان به‌جا خواهد گذاشت.

پکیج افطاری آنسو

فرنی در پکیج افطاری کافه آنسو قرار گرفته تا در ماه مبارک رمضان با سفره‌ای رنگین میزبان شما باشیم

 

در پایان امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید فرنی‌های خوشمزه و جذابی را برای خود و خانواده‌تان آماده کنید و در ماه مبارک رمضان با تغذیه مناسب، سلامت و تندرست باشید.

1398/02/19, 16:45

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,869 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا