0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
تفاوت فراپه‌ و شیک‌ چیست؟

تفاوت فراپه‌ و شیک‌ چیست؟

آیا فراپه همان شیک است؟ این دو نوشیدنی خنک و خوشمزه چه تفاوتی با یکدیگر دارند و چرا از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هایی هستند که دوره‌های  باریستا آموزش داده می‌شوند؟ در ادامه مطلب بیشتر در این باره بخوانید.

یک عصر تابستانی است و تصمیم گرفته‌اید در کافه نوشیدنی جدید و خوشمزه‌ای را امتحان کنید. سالن‌دار برایتان منو می‌آورد تا نوشیدنی مورد علاقه‎تان را پیدا کنید. اما به محض دیدن منو با لیستی طولانی از انواع دسرها، نوشیدنی‌ها و... مواجه می‌شوید که قبلا نام‎شان را نشنیده‌اید و نمی‌دانید در ترکیب آنها از چه موادی استفاده شده است. ما در این مطلب برایتان از دو نوشیدنی کافه‌‌ای یعنی «فراپه» و «شیک» گفته‌ایم که معمولا بسیاری از افراد دوست دارند بدانند برای درست کردن آنها از چه ترکیباتی استفاده شده است.

 

داستان تولد فراپه

فراپه‌ها از کجا آمده‌اند؟ فراپه‌ها درواقع خویشاوندانی قدیمی به‌نام Slushes (اسلش‌ها) یا همان یخ در بهشت‌های‌ خودمان داشتند. اسلش‌ها جز اولین نوشیدنی‌های خنک غرب مدرن محسوب می‌شود. بعد از اسلش، فراپه‌ها به بازار آمدند که با نوشیدنی‌های خنک دیگر تفاوتی عمده داشتند و آن جایگزین شدن طعم قهوه به جای طعم میوه‌ بود.
فراپه در سال 1957 در شهر تسالونیکی یونان توسط یکی از کارمندان شرکت نستله، بازآفرینی شد. جریان از این قرار بود که این فرد برای نوشیدن قهوه فوری روزانه خود، مجبور به استفاده از آب سرد بود. او ظرف حاوی آب سرد و قهوه فوری را آنقدر تکان می‌داد تا این دو در هم کاملا حل شوند و در نهایت یک نوشیدنی خنک و خوشمزه بدست می‌آورد. امروره لغت فراپه، لغتی فرانسوی و به معنای شیر زده شده است و از ترکیب یخ خورد شده، شیر، قهوه، آب سرد و شکر بدست می‌آید. برخی از افراد در این نوشیدنی به جای قهوه از چای، سیروپ‌های مختلف میوه‌ای و یا طعم‌دهنده‌های صنعتی استفاده می‌کنند. این نوشیدنی خنک که معمولا در فصل گرما سفارش داده می‌شود، توسط توریست‌ها به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. جالب است بدانید بعضی از کشورها نسخه خودشان را از این نوشیدنی دارند مثلا در بلغارستان گاهی از کوکاکولا به جای آب سرد و در دانمارک شیر بیشتری استفاده می‌شود. از بهترین فراپه‌ها می‌توان به فراپاچینو، موکا فراپاچینو، فراپه کارامل، فراپه شکلاتی و فراپه وانیلی اشاره کرد.
برای سرو فراپه از لیوان‌های بلند استفاده می‌شود و روی آن را با خامه یا کف شیر تزیین می‌کنند، همچنین استفاده از نی سایز بزرگ برای نوشیدن کار را ساده‌تر خواهد کرد.

فراپه

فراپه‌ها نوشیدنی‌هایی کم کالری هستند

 

مواد لازم و طرز تهیه فراپه

در حقیقت دستورالعمل خاصی برای این نوشیدنی وجود ندارد و همه چیز به ذائقه‌ی شما وابسته است. اگر بخواهید می‌توانید کاری کنید تا طعم قهوه بیشتر احساس شود یا شیر، کم شیرین باشد یا... فقط کافی است به همان نسبت مقدار مواد تشکیل دهنده را کم یا زیاد ‌کنید. اما اگر شما تصمیم دارید باریستا باشید و در کافه‌ای مشغول بکار شوید، مسلما باید مقداری را بدانید که معمولا مورد پسند همه افراد است. در این شرایط می‌توانید در کلاس‌های باریستایی کافه آنسو شرکت کنید. اما در مجموع مواد تشکیل دهنده یک فراپه خوشمزه شامل موارد زیر است.

  • شیر  یک فنجان
  • قهوه یک فنجان
  • شکر 3 قاشق
  • یخ 6 تکه مکعبی

موکافراپاچینو

فراپه‌ها و شیک‌ها نوشیدنی‌هایی مخصوص روزهای گرم 

میلک شیک  (Milk Shake)

حدود سال 1900 مردم به طعم‌های جدید نیاز داشتند و از طرفی به بستنی نیز خیلی علاقمند بودند. این علاقه باعث شد تا به نوشیدنی‌های قدیمی بستنی اضافه کنند تا ترکیب‌های جدید بدست آورند. یکی از این ترکیب‌ها میلک شیک بود که هنوز هم یکی از نوشیدنی‌های پر‌طرف‌دار محسوب می‌شود. میلک شیک یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شود، البته برای کسانی که بیماری قند خون بالا یا دیابت ندارند و یا از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کنند. نام این نوشیدنی آمریکایی نیز مانند فراپه به معنی شیر زده شده است و مواد تشکیل دهنده آن شامل بستنی، شیر و شهد میوه می‌باشد. از معروف‌ترین شیک‌ها می‌توان به شیک شکلات، توت‌فرنگی و شیک وانیل اشاره کرد. البته امروزه هر کسی می‌تواند هر چه دوست دارد به جای عنصر سوم استفاده کند. مثل شیک کیت‌کت، شیک نوتلا، شیک بادام‌زمینی و... طرف‌داران بسیاری دارد.

دو نکته برای درست کردن میلک شیک:

  • برای هر نوع شیکی که تصمیم دارید درست کنید بهتر است از بستنی وانیلی استفاده شود چون شیرینی لازم را به شیک شما می‌دهد.
  • نوع و کیفیت بستنی برای درست کردن میلک شیک مهم است. بستنی‌های سبک هوای بیشتری در خود دارند و برای درست کردن میلک شیک مناسب نیستند. در واقع شما به نوعی بستنی احتیاج دارید که بافت متراکم‌تری داشته باشد.

شیک توت فرنگی

شیک‌ توت‌فرنگی یکی از پر‌طرف‌دارترین نوشیدنی‌های سرد آنسو است

 

تفاوت شیک و فراپه

تفاوت فراپه و شیک در سه مورد است، ترکیب یخ، بستنی و قهوه. فراپه‌ها دارای یخ و قهوه هستند اما شیک‌‌ها فاقد یخ و دارای بستنی هستند و طعم اصلی آن معمولا میوه‌ای است.

در جدول زیر به صورت خلاصه تفاوت‌ شیک‌ها و فراپه‌ها را در یک نگاه خواهید دید

شاخص فراپه‌ها

شاخص شیک‌ها

ترکیب یخ و شیر

ترکیب بستنی و شیر

بدون بستنی بدون یخ
طعم‌دهنده اصلی قهوه طعم‌دهنده اصلی شهد میوه

 

در صورتی که مایل هستید درباره درست کردن تمام این نوشیدنی‌های خوشمزه و دیگر نوشیدنی‌های جذاب و دوست‌داشتنی، دانش‌های بیشتری به‌دست بیاورید، از شما دعوت می‌کنیم در دوره باریستا کافه آنسو شرکت کنید. این دوره به دو صورت خصوصی و نیمه خصوصی در محیط کافه آنسو برگزار می‌شود و مدرس آن خانم فاطمه حسینی مدیر کافه آنسو هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام لطفا با شماره 3714 8880- 021 تماس بگیرید و یا تشریف بیاورید به خیابان ویلا، خیابان ورشو، پلاک یازده.

1398/02/08, 15:27

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نظرات شما
  
fatemehzahra.r.k:
Kheili motshakerm az matn khubetun 1398/08/22, 21:04:46
پاسخ آنسو: ممنونیم از انرژی پرمحبتتون.
1398/11/05, 15:23:32
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا