0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
غذاهای مناسب افطار چیست؟

غذاهای مناسب افطار چیست؟

بهترین غذاها برای افطار چیست؟ بهتر است روزه‌مان را با چه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی باز کنیم و چگونه می‌توانیم سلامتی‌مان را در ماه رمضان حفظ کنیم؟ در این مطلب از وبلاگ کافه آنسو بیشتر درباره پاسخ این سوالات بخوانید.

ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خداوند است و بسیاری از ما، خاطرات خوبی از این ماه داریم. خاطراتی چون مراسم افطاری، پهن کردن سفره افطار و آماده کردن غذاهای خوشمزه و رنگارنگ برای اعضای خانواده و دوستان.

کافه آنسو که سال‌هاست در ماه مبارک رمضان با برنامه‌های ویژه و پکیج افطاری متنوع در خدمت شما عزیزان است، در این مطلب برایتان از غذاها و نوشیدنی‌هایی می‌گوید که می‌توانند برای افطاری و سحری ماه رمضان مفید باشند.

 

بهترین شروع برای افطار

فرد روزه‌دار در ماه رمضان باید حتما از تمام گروه‌های غذایی اصلی شامل غلات، لبینات، سبزی‌ها، میوه‌ها و حبوبات استفاده کند. مصرف این مواد به محافظت از بدن در برابر خشکی، مشکلات و آسیب‌های دیگر کمک می‌کند. همچنین برای دریافت و جذب آب و غذا، بدن را باید آماده کرد و این آمادگی با شروعی سبک و گرم بدست می‌آید.
از پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ‌ها همیشه شنیده‌ایم که روزه‌ را با نمک، خرما و یا آب‌جوش باز کنیم. این تکنیک بسیار ساده و درست است. اگر در طول روز احساس سوزش معده داشته‌اید حتما روزه خود را با یک استکان آب جوش باز کنید. این کار سبب پاک شدن معده شما از مواد صفرایی می‌شود و همچنین معده را گرم و نرم می‌کند تا آماده دریافت مواد غذایی باشد. اگر در هنگام افطار احساس می‌کنید فشارتان پایین است، کمی نمک و یا خرما میل کنید. خرما دارای مواد مغذی و با ارزشی چون آهن، منیزیم و قند بوده و از این روی منبع فوری انرژی است. همچنین می‌توانید یک لیوان شیر گرم را با خرما، عسل و یا کشمش میل کنید، شیر منبع خوبی برای جذب کلسیم است و مصرف آن به شما نیرو می‌بخشد.

شیر و عسل بهترین نوشیدنی برای افطار

نوشیدن شیر در هنگام افطار برای بهبود کار دستگاه گوارش بسیار توصیه می‌شود

 

بهترین نوشیدنی‌ها برای تامین آب بدن در ماه رمضان

آب‌میوه‌های طبیعی قند از دست داده را به شما باز می‌گردانند و به تعادل مواد معدنی و جبران آب از دست رفته بدن کمک می‌کنند. توصیه می‌شود از مصرف آب‌میوه‌های گرمسیری پرهیز کنید زیرا مصرف بیش از اندازه آن باعث غلیظ شدن خون و در نهایت کمبود اکسیژن بدن و مشکلات دیگر می‌شود.

در طول ماه رمضان از مایعات، هنگام افطار و سحری بسیار استفاده کنید. شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید کدام نوشیدنی‌ها به رفع تشنگی کمک می‌کنند؟ تا می‌توانید از شربت‌هایی با ذات خنک استفاده کنید. برای مثال نوشیدنی‌هایی مانند:

  • شربت آبلیمو
  • شربت خاکشیر
  • دم کرده نعناع یا شربت لیمو نعنا
  • دم کرده گل گاوزبان با لیمو یا شربت گل گاوزبان
  • شربت سکنجبین
  • آب با لیمو
  • عرق کاسنی

تخم‌شربتی، آب را در بافت خود نگه دارد. به همین دلیل وقتی به هنگام سحر و افطار از این دانه در نوشیدنی خود استفاده کنید، در طول روز کمتر دچار تشنگی می‌شوید و بدن‌تان از میزان آب درون بافتی این دانه‌ها استفاده خواهد کرد. اکثر سردنوش‌های ایرانی کافه آنسو مانند نعنا و لیمو، به‌لیمو، بیدمشک و بهارنارنج حاوی تخم‌شربتی است. از دیگر سردنوش‌های ایرانی کافه آنسو که برای افطار مناسب است می‌توان به شربت نوشین که دارای سکنجبین و خیار است و یا شربت سوفیا که دارای خاکشیر است، اشاره کرد.

سردنوش های ایرانی

شربت نوشین آنسو که سکنجبین و خیار دارد برای ماه رمضان توصیه می‌شود

 

غذاهای سبک افطاری

یکی از غذاهایی که در وعده افطار پیشنهاد می‌شود، سوپ است. مخصوصا سوپی که ترکیبی از غلات، سبزیجات و مرغ باشد، این ترکیب  مواد ضروری مورد نیاز را به بدن می‌رساند. سوپ قارچ کافه آنسو یکی از غذاهایی است که در پکیج افطاری بسیار سفارش داده می‌شود و علاقمندان زیادی دارد. برای اطلاع از شرایط رزرو میز در کافه آنسو لطفا مطلب «شرایط رزرو در آنسو» را مطالعه فرمایید.

علاوه بر سوپ هنگام افطار می‌توانید از شله‌زرد، فرنی یا شیربرنج استفاده کنید. دقت داشته باشید اگر طبع شما سرد و تر است بهتر است این غذاها را با کمی دارچین، سیاه‌دانه و یا مربا میل کنید. اگر طبع شما خشک و گرم است از همان سوپ مخصوصا سوپ جو رقیق و یا همراه با آلو بخارا استفاده کنید.

استفاده از سبزیجات و کربوهیدرات نیز در وعده افطاری یا سحری پیشنهاد می‌شود. سبزیجات به علت فیبری که دارند بدن را از حالت خشکی خارج کرده و بخشی از نیاز به مایعات و ویتامین بدن را تامین می‌کند. گلوکز سوخت اصلی مغز و همچنین سیستم دستگاه عصبی است و کربوهیدارات یکی از منابع مهم در تامین انرژی می‌باشد. در این راستا پیشنهاد ما به شما برای وعده افطار سفارش بشقاب سبزیجات کافه آنسو است.

در نهایت پیشنهاد می‌شود به صورت کلی غذاهای خیلی سنگین مانند کله‌پاچه، حلیم، آبگوشت یا غذاهای خیلی گرم و خیلی شیرین یا تند را از برنامه غذایی ماه رمضان حذف کنید.

اگر به سلامتی و تندرستی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید وعده افطار را سبک میل کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف افطاری نان و پنیر و گردو است، غذایی سبک سالم و مقوی و در عین حال خوشمزه و نوستالژیک که معمولا در سفره افطار بسیاری از خانه‌ها پیدا می‌شود.

سفره افطار کافه آنسو

سفره افطاری کافه آنسو با غذاهای سالم و مقوی

 

افطاری آنسو

کافه آنسو ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برای پذیرایی از میهمانان خود در این ماه پکیج‌های افطاری سالم و مقوی را در نظر گرفته است که شامل سردنوش‌های ایرانی، شله‌زرد، حلوا، زولبیا بامیه، نان، پنیر و... می‌شود. کافه آنسو در ماه رمضان 98 با برنامه‌های ویژه و پکیج افطاری متنوع در انتظار دیدن روی ماه‌تان خواهد بود.

1398/02/09, 12:28

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا