0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
املت یونانی

املت یونانی

یکی از مزه‌های جدید و خوش طعم در کافه آنسو املت یونانی می‌باشد که ترکیبی از اسفناج، تخم مرغ، پنیر پیتزا و... است. صبحانه‌‌ای مقوی، مفید و سرشار از آهن، پروتئین و کربوهیدرات که غذایی سالم به حساب می‌آید.

تا کنون اسفناج را با چه ترکیباتی میل کردید؟ اکثرا اسفناج را با ترکیب بادمجان و یا ماست امتحان کردند که ترکیبات خوشمزه‌ای هستند. کافه آنسو در منوی صبحانه خود املتی بسیار خوشمزه به نام املت یونانی دارد که مخلوطی از اسفناج و تخم‌مرغ است. این املت یکی از بهترین صبحانه‌های گرم به حساب می‌آید.

 

تاریخچه آشپزی یونانی

آشپزی مدیترانه‌ای و رژیم غذایی این محدوده بسیار به سالم بودن و ارزش غذایی که دارد معروف است. یونان یکی از کشورهای مدیترانه‌ای محسوب می‌شود و به همان اندازه سبک آشپزی مردمان آن مورد توجه مابقی کشورها قرار گرفته است. در آشپزی یونانی از زیتون و روغن آن، سبزیجات، پنیر، ماست، غلات، نان و انواع ماهی استفاده شده و به ندرت در این غذاها گوشت قرمز دیده می‌شود.
آشپزی یونانی دارای پیشینه‌ای طولانی است و بسیاری از خوراک‌های غربی از آن تاثیر گرفته‌اند. همچنین نخستین کتاب آشپزی به دست یک یونانی، ۳۲۰ سال پیش از میلاد نوشته شد. همچنین جالب است بدانید آشپزی یونانی با ترکی، ایتالیایی و بالکانی ویژگی‌های مشترکی دارند. مثلا استفاده از بادمجان و دیگر صیفی‌جات یکی از این ویژگی‌ها است.

 کافه آنسو با توجه به ذائقه ایرانی و اهمیتی که برای سلامت غذاها قائل است، تصمیم گرفت یکی از این غذاها به نام املت یونانی را در منوی خود قرار دهد.

املت یونانی

املت یونانی با طعمی به‌ یاد ماندنی و زیبایی مثال زدنی

 

درباره املت یونانی

در املت یونانی مواد اولیه بسیار تازه استفاده می‌شود. اسفناج، تخم مرغ، روغن زیتون و زیتون، پنیر پارمزان، پنیر پیتزا و ادویه‌های مختلف مواد تشکیل دهنده این غذا می‌باشد. به‌نظر ما آنسویی‌ها، املت یونانی را باید در فضای باز مثلا حیاط کافه آنسو  و زیر نور خورشید میل کرد تا مزه مدیترانه‌ای آن جذب جان‌تان شود. این املت خوشمزه صبحانه‌ای بسیار کامل و مقوی است که علاوه بر تامین انرژی برای یک روز کامل، حس تازگی و سبکی را نیز به ارمغان می‌آورد.

 

نوشیدنی پیشنهادی

آب پرتقال طبیعی را با این صبحانه یونانی امتحان کنید تا احساس تازگی در شما دو چندان شود. اگر با آب میوه میانه خوبی ندارید و از آن دسته افراد هستید که چای صبحانه را با هیچ چیز عوض نمی‌کنید، می‌توانید از منوی آنسو چای و دمنوش‌های گرم، معطر و خوشمزه را انتخاب کنید.

اصبحانه یونانی در کافه آنسو

صبحانه‌ای یونانی در کافه آنسو

 

خواص املت یونانی

بیشترین مواد تشکیل دهنده املت یونانی، سبزیجات به‌خصوص اسفناج می‌باشد. اسفناج سرشار از آهن و ویتامین B است. برگ اسفناج از نظر طب سنتی و ایرانی، کمی سرد بوده و برای پایین آوردن تب مفید است. همچنین استفاده از این گیاه پرفایده، برای کاهش وزن نیز توصیه می‌شود. اسفناج ورم معده را از بین می‌برد و برای کاهش کلسترول مناسب است. از آنجایی که اسفناج منبع غنی ویتامین A بوده، بسیار به لطافت پوست کمک می‌کند.
از خواص اسفناج که بگذریم به فواید زیتون خواهیم رسید. این میوه کوچک توانایی حفاظت از عضوی مهم در بدن را دارد. اصلی‌ترین خاصیت زیتون حفاظت از قلب است. زیتون‌ها سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع هستند. این اسیدهای چرب در واقع موجب کاهش کلسترول بد (LDL) و در عین حال حفظ کلسترول خوب (HDL) می‌شوند. علاوه بر همه‌ی این‌ها زیتون به رفع التهاب‌، بهبود جریان خون، ایجاد حس خوشایند سیری و... کمک می‌کند.

املت یونانی در کافه آنسو

صبحانه‌ها در حیاط یا بالکن کافه آنسو دلچسب‌تر می‌شوند

 

اگر تا به حال این غذا را تست نکرده‌اید و یا دل‌تان خواست که دوباره امتحانش کنید از شما دعوت می‌کنیم که به کافه آنسو سر بزنید، منتظر دیدن روی ماه‌تان هستیم.

1398/01/13, 11:11

نظرات شما
  
ناشناس:
وای من این املت رو خوردم. یک مزه جدیده.
شما از چه ساعتی باز می کنین؟ 1395/02/01, 09:22:43
پاسخ کافه آنسو: سلام دوست عزیز٬ کافه در حال حاضر از ساعت ۸ صبح شروع به کار می‌کنه. ضمنا ساعت کاری کافه ممکنه به دلایل مختلف تغییر کنه که این تغییرات همواره در صفحه اول وب سایت قابل مشاهده می‌باشد.
1395/02/04, 08:09:23
Pantea:
واقعا عالى بود 1395/02/09, 20:33:30
پاسخ آنسو: نوش جانتون.
1395/02/13, 10:16:32
amir:
سلام . لطفا قیمت املت یونانی رو میفرمایید . متشکرم 1397/01/31, 16:46:33
پاسخ کافه آنسو: با سلام
سپاس از توجه شما، برای اطلاع از هزینه‎ها می‌توانید با شماره 88803714 تماس بگیرید.
1397/02/11, 16:17:38
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا