0912 383 9648
021 8880 37 14
منوی کافه آنسو به همراه قیمت رزرو آنلاین میز در کافه
مرور سال 97 در آنسو

مرور سال 97 در آنسو

در این مطلب همچون کسانی که با دوستی قدیمی دیدار تازه می‌کنند و از یادآوری خاطرات‌شان لبخندی بر لبان‌شان نقش می‌بندد، می‌خواهیم غباری از اتفاقی که به آنسو گذشت برداریم.

سال 1397 را با تمام اتفاقات و فراز و فرودش در کنار یکدیگر به پایان رساندیم. انگار همین دیروز بود که به دنبال خانه‌ای قدیمی می‌گشتیم تا جول‌ و پلاس دل و آرزوهای‌مان را آنجا پهن کنیم. بارها از مقابل این خانه گذشته بودیم و هر بار در دل می‌گفتیم کاش بتوانیم این خانه را داشته باشیم، حالا بیش از یک سال است که خانه فرهنگی آنسو را در خیابان ورشو، پلاک 11 بنا کرده‌ایم. در این یک سال به آنسو چه گذشت؟ در ادامه بیشتر برای‌تان گفته‌ایم.

 

تجهیز کارگاه‌ها

کارگاه عمومی سفالگری با عنوان کارگاه «خاک» تا آخر اسفند 96 تجهیز شده و کلاس‌ها در حال برگزاری بود. از ابتدای سال 97 تصمیم گرفتیم کم و کسر کارگاه «آب» را تهیه کنیم تا کاملا مجهز شود. چرخ‌های سفالگری بیشتری خریدیم و قفسه‌های چوبی که سفارش داده بودیم رسید، با این تلاش‌ها حالا یک کارگاه حسابی، منظم، راحت و زیبا داریم. ظرفیت کلاس‌ها بالا رفته و اکنون هنرجوهای بیشتری می‌توانند از کلاس‌ها استفاده کنند.

کارگاه سفالگری عمومی

 تجربه سفالگری در کارگاه‌های عمومی و رایگان آنسو

 

ورکشاپ‌ها

هنوز هم می‌دانستیم برای معرفی سفال، کارهای بیشتری از دست‌مان برمی‌آید برای همین ورکشاپ‌ لعاب برگزار کردیم. هماهنگ کردن مربی‌ها و متقاضی‌یان، آماده کردن فضا برای تعداد زیادی از علاقمندان و... همه و همه سخت بود ولی شور و هیجان خاصی داشت. این شور و هیجان، رضایت و خوشحالی شرکت‌کنندها و البته دیدن نتیجه کار دلیل ترغیب ما برای برگزاری دوباره ورکشاپ لعاب شد.

 

دوشنبه‌های گردشگری

کلاس‌های سفالگری، ورکشاپ‌های لعاب، سابقه همکاری کافه آنسو با شرکت‌های گردشگری در برگزاری مهمانی‌های آخرسال و دورهمی‌های سالانه این شرکت‌ها، ارتباط مستقیم و غیر مستقیم سهام‌داران کافه آنسو با صنعت گردشگری، همه و همه راهی شد تا کافه آنسو در زمینه گردشگری فعالیت بیشتری داشته باشد. به پیشنهاد آقای ‌اسلمی رویدادی طراحی شد به نام «دوشنبه‌های گردشگری» هدف از این فعالیت گفتگو، یادگیری از تجربیات و حتی گاهی شنیدن درد و دل‌ها و دغدغه‌های اساتید این حرفه بود. این دوره در دو فصل و با 18 استاد گران‌قدر برگزار گردید و موضوعات مختلفی مطرح شد.

جمع دوستانه دوشنبه های گردشگری

 دوشنبه‌های گردشگری جایی برای تبادل نظر و آموختن از تجربیات بزرگان صنعت گردشگری

 

تازه ‌واردهای منو

تابستان بسیار گرم، پاییز و زمستان بسیار سرد سال 97 دلیل دیگری شد برای ظهور سوپ‌های خوشمزه و سالادهای جدید در منوی کافه آنسو. در این مدت به پیشنهاد دوستان همیشگی آنسو سعی ‌کردیم تغییراتی در منو داشته باشیم. این تلاش‌ها به این صورت بود که هفته‌ای یک بار یکی از بچه‌های بار یا آشپزخانه یک سالاد، غذا یا نوشیدنی جدید آماده می‌کردند و به عنوان تست برای دوستان سرو می‌شد. نظرات به اطلاع خانم حسینی می‌رسید و ایشان آن خوراکی را از نظر مواد اولیه بررسی می‌کردند. این نکته را باید در نظر داشت که اضافه کردن خوراکی جدید به منو کار بسیار سختی است زیرا باید نکات مختلفی را در تمام مراحل مثل تهیه مواد اولیه، آماده‌سازی مواد، روش نگهداری و... در نظر گرفت.
حاصل این سعی و تلاش‌ها، اضافه شدن دو سالاد خوشمزه به نام‌های افشین و ابوساسان و دو میان‌وعده جذاب، شامل بشقاب سبزیجات و سوپ جینجر بود.

 

جام‌جهانی در آنسو

آنسوی طرف‌دار فوتبال، معمولا میزبان تماشاگران دربی‌های مختلفی بوده است.
اما سال 97 کافه آنسو مسابقات جام جهانی را به صورت گسترده‌، با پذیرایی کامل در هر دو طبقه و حتی بالکن به نمایش گذاشت. هنگام تماشای مسابقات جام‌جهانی شور و انرژی عجیبی در کافه به چشم می‌‌خورد، همه یک‌صدا تشویق می‌کردیم و لحظات نفس‌گیری را در کنار هم تجربه کردیم. با مرور سال 97 خاطرات برایمان تازه می‌شود، عجب لحظات هیجان‌انگیزی پشت سر گذاشتیم. شاید باورتان نشود ولی کمتر از 10 دقیقه مانده به بازی ایران و پرتقال، برق کافه قطع شد!
تمام کسانی که رزرو گرفته بودند روی صندلی‌های خود نشسته و منتظر شروع بازی بودند. از دست دادن مسابقه به این مهمی از یک سو و تصور خراب کردن شب مهمی برای بیش از 50 نفر از سوی دیگر، حسابی ما را تحت فشار گذاشته بود. خیال‌تان راحت، ما از پس این اتفاق هم برآمدیم.

مسابقات جام جهانی فوتبال 2018

 تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال در کنار دوستان بسیار لذت بخش‌تر می‌شود

 

فروشگاه سفال

همین‌طور که می‌دانید خانه فرهنگی آنسو از بخش‌های مختلفی شامل کارگاه‌های سفالگری و لعاب، کافه و فروشگاه تشکیل شده است. بخش فروشگاه در سال 97 تغییراتی داشت، این تغییر شامل فضای فروشگاه و محصولات آن می‌شد. اوایل فروشگاه آب‌انبار بانمکی در زیر زمین بود و محصولات آن شامل تمام چیزهای دست‌ساز می‌شد و اصطلاحا یک فروشگاه نقلی Handmade بود. اما کمی بعد تصمیم بر آن شد که فروشگاه و فضای کارگاه در هم آمیزند، از این روی فروشگاه به طبقه اول انتقال یافت و محصولات آن روی محتوای اصلی خانه فرهنگی آنسو یعنی سفال متمرکز شد. تیم فروشگاه آنسو تمام وقت خود را صرف شناخت سفالینه‌ها کردند. از کارگاه‌های داخل تهران گرفته تا لالجین، میبد و حتی کلپورگان زاهدان را مورد بررسی قراردادند. در حال حاضر فروشگاه آنسو خانه سفالینه‌های مختلفی از تمام این شهرها به‌خصوص سفالینه‌های منحصر به فرد کلپورگان است.

 

نمایشگاه کلپورگان

حدود ظهر در تراس طبقه اول نشسته و منتظر آلفردو خوشمزه و بسیار لذیذی بودم. سوز هوا داشت اذیتم می‌کرد که یادم آمد زیر میزهای حیاط بخاری هست و از میزها می‌توان مانند کرسی  استفاده کرد. تازه گرم شده بودم که دیدم سه نفر با ظاهری متفاوت وارد کافه شدند، خیلی زود متوجه شدم که آنها بلوچ هستند و به استقبال‌شان رفتم. آنها دوستان کلپورگانی ما بودند که برای درست کردن ظروف سفالی کلپورگان و نشان دادن هنرشان در نمایشگاه خیریه «مدرسه دختران کلپورگان» به تهران و کافه آنسو آمده بودند. کلپورگان روستایی است در 25 کیلومتری زاهدان که سفال این منطقه شهرت جهانی دارد و به ثبت یونسکو رسیده است. شهرت سفال این منطقه به دلیل شیوه بدوی و دست‌ساز این ظروف بوده، همچنین رنگ خاک و طراحی سفالینه‌ها، این ظروف کلپورگانی را منحصر به فرد می‌نماید. هدف از برگزاری نمایشگاه کلپورگان مرمت مدرسه‌ای به قدمت بیش از 40 سال و ساخت هنرستانی برای دختران کلپورگان بود که به مرحله اجرایی رسید و در حال اجرا است.
پیش از این آنسو برگزاری کننده نمایشگاه خیریه «کمک به حیوانات» بوده‌ و هدف از آن حمایت از حیوانات بی‌گناهی بود که توسط انسان‌ها آسیب دیده بودند.

نمایشگاه سفال کلپورگان

 برگزاری نمایشگاه خیریه مدرسه دختران کلپورگان در اولین کافه سفال ایران، آنسو

 

مهمانی‌های آنسویی

از آنجایی که خانه فرهنگی آنسو دارای سابقه خوبی در امر برگزاری مهمانی‌های آخر سال و جلسات معرفی تورهای نوروزی شرکت‌های مختلف گردشگری است، امسال آنسو در چندین شب متوالی میزبان مهمانان عزیز شرکت اسپیلت البرز بود. همچنین کافه آنسو همواره فضایی صمیمی برای مهمانی‌های شرکت همورا برقرار کرده و در سال 97 بارها میزبان مهمانان این شرکت بوده است. علاوه بر همه‌ی این مهمانی‌ها کافه آنسو مفتخر است که در سال 97 توانسته شما عزیزان را در جشن‌های تولد، سالگرد ازدواج و... همراهی و فضایی شاد و صمیمی با حداکثر نظم و راحتی را ایجاد کند.

 

شب یلدا

از همان اولین سال افتتاح، کافه آنسو همواره در جشن‌های باستانی مانند شب یلدا و روزهای خاص مثل روز مادر و کریسمس، همیشه به همراهی و ایجاد فضایی شاد برای مشتریان خود پایبند بوده است. دوستانی که سال اول شب یلدا خود را با آنسو شریک شدند در جشن شب یلدای سال 97 نیز همچنان کنار ما بودند و با همراهی تمام آنسویی‌ها این شب را با موزیک زنده، بازی و پذیرایی کاملا ایرانی به سحر رساندیم.
کافه آنسو برای جشن روز مادر میزبان مامان‌های آنسویی بود. ما این شب را با فضایی شاد به همراهی موزیک زنده و تخفیفات کلاس‌های سفالگری برای بانوان محترم گذراندیم. همچنین  کافه آنسو در ایام کریسمس با برنامه‌های ویژه و تزئینات در خدمت پیروان حضرت عیسی بود.

شب یلدا سال 97

 مهمانی شب چله در کافه آنسو

 

مسابقات آنسو

صفحه اینستاگرام آنسو را دنبال می‌کنید؟ آنسو در یک سال گذشته هفته‌ای دو بار مسابقات اینستاگرامی برگزار می‌کرد و برنده‌ها جوایزی از منوی کافه آنسو دریافت می‌کردند. این مسابقات حول محور محصولات کافه آنسو و البته هنر سفالگری می‌چرخید.

 

دوره باریستا

آنسو در سال 97 همچون سال‌های گذشته به برگزاری دوره‌های باریستایی ادامه داد و چندین دوره زیر نظر خانم حسینی برگزار گردید. در دوره باریستایی افرادی بودند که قصد مهاجرت داشتند و با هدف یادگیری حرفه‌ای بین‌المللی ثبت‌نام کردند.

 

واکنش آنسو به موج گرانی‌ها

در اواخر سال 97 کافه آنسو با درک و حفظ عبارت بنی آدم اعضای یکدیگرند... در مقابل موج گرانی‌ها موضع خود را مشخص کرد و همواره در کنار مشتری‌های خود ماند و مبلغی به منوی محصولات و... اضافه نکرد. این نکته که تورم همچون ابر سیاهی بر سر تمام هموطنان سایه افکنده، امری روشن است اما در این میانه آنسو راه و رسم همدردی را برگزیده تا تسکینی باشد برای پشت سر گذاشتن این بحران.

 

اولین کافه سفال ایران در صدا و سیما

خانه فرهنگی آنسو با دغدغه حفاظت از میراث فرهنگی هفت هزار ساله هنر سفالگری و لعاب ایرانی به عنوان اولین کافه سفال در تاریخ 97/11/05 روز شنبه در اخبار ساعت 14 شبکه یک صدا و سیما و همچنین اخبار ساعت 20:30 شبکه 5 با نمایش ویدئویی معرفی شد.

گزارش صدا و سیما

 مصاحبه خبرگذاری صدا و سیمای ایران با خانم حسینی مدیریت خانه فرهنگی آنسو

 

 

آنچه در آنسو گذشت خیلی بیشتر از این عبارات است و نمی‌توان همه‌ی آن را در این خطوط جای داد. در پایان با ابیاتی از شاعر بلند آوازه، حضرت حافظ، سالی پر از سلامتی و بهروزی را برای تمام آنسویی‌های عزیز آرزومندیم.


سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و تخت و بخت
بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام

سال خرم فال نیکو مال وافر حال خوش
اصل ثابت نسل باقی تخت عالی بخت رام

1398/01/17, 11:04

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

نظرات شما
  
آخرین پست‌های ما در اینستاگرام
آدرس: خ ویلا، خ ورشو، پ 11
تلفن: از شنبه تا پنجشنبه از 11 تا 20: خانم فاطمه حسینی:
0912 383 9648

سایر زمان‌ها:
021 8880 3714
11,874 نفـــــــر عضـو باشگــاه مشتریــــان آنســــو هســــتند.
هم‌اکــــــنون عضــــــــــــــــــو شویــــــــــــــــــــد

مه روشن میان اختران پنهان نمی‌ماند، میان شاخه‌های گل مشو پنهان که پیدایی
Ansoo English Page
© 2024 AnsooCafe All rights reserved.
طراحی سایت و CRM: همورا